انطباق عملیات بانکی با چارچوب های شریعت، زمینه‌ساز توسعه و رشد بخش واقعی اقتصاد شده است

مدیرعامل بانک دی گفت: اجرای موازین شریعت و انطباق عملیات بانکی با چارچوب‌های شریعت برخلاف تصور برخی، نه تنها باعث ایجاد محدودیت در عمل نشده، بلکه زمینه‌ساز توسعه و رشد بخش واقعی اقتصاد شده است.

به گزارش رصد روز، مدیرعامل بانک دی گفت: اجرای موازین شریعت و انطباق عملیات بانکی با چارچوب‌های شریعت برخلاف تصور برخی، نه تنها باعث ایجاد محدودیت در عمل نشده، بلکه زمینه‌ساز توسعه و رشد بخش واقعی اقتصاد شده است.
به گزارش روابط‌عمومی بانک دی، برات کریمی طی پیامی، فرا رسیدن هفته بانکداری اسلامی را به فعالان اقتصادی و کارکنان شریف شبکه بانکی کشور به ویژه همکاران تلاشگر بانک ارزش‌آفرین دی تبریک گفت.
متن این پیام بدین شرح است:
«تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا به عنوان یکی از قوانین مهم و کلیدی کشور در دهم شهریور ۱۳۶۲ باهدف عالی و اساسی اعتلای نظام بانکی و تسهیل مسیر خدمت‌رسانی به آحاد مردم بوده است. این دستاورد عظیم که به واسطه دوراندیشی و دقت نظر معمار کبیر انقلاب اسلامی امام راحل عظیم‌الشأن(ره) به‌دست آمده است، امروزه با تمرکز و توجه به سایر مؤلفه‌ها، اصول و مبانی شریعت و با تکیه بر چارچوب اخلاقی می‎تواند نقش کلیدی در اثربخشی بیشتر نظام بانکداری، کاهش عملیات صوری و هزینه مبادله و در نهایت کمک به پویایی هر چه بیشتر اقتصاد کشور داشته باشد.
کشور عزیزمان که بستر اجرایی و عملیاتی این قانون مهم به شمار می‌رود، امروزه بزرگ‌ترین شبکه بانکی اسلامی را داراست. اجرای موازین شریعت و انطباق عملیات بانکی با چارچوب‌های شریعت برخلاف تصور برخی، نه تنها باعث ایجاد محدودیت در عمل نشده، بلکه زمینه‌ساز توسعه و رشد بخش واقعی اقتصاد شده است.
امروز و در آغازین سال‌های دهه پنجم انقلاب اسلامی و هم‌زمان با اجرای نقشه راه ابلاغی رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، اقتصاد یک نقطه کلیدی تعیین‌کننده است. اقتصاد قوی، نقطه قوّت و عامل مهم سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور است و اقتصاد ضعیف، نقطه ضعف و زمینه‌ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است. در این راستا بانک‌ها به کمک سیاست‌های اعتباری و مالی خود قادرند وسایل رشد و توسعه اقتصادی را در کشور فراهم آورده و از طریق حفظ ارزش پول، تأمین نقدینگی برای واحدهای تولیدی و صنعتی، رفع نیازهای ضروری مردم و عدالت اقتصادی را زمینه‌ساز شوند.
بانک دی در سال‌های اخیر در زمینه اجرای صحیح عملیات بانکداری بدون ربا و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی از طریق طراحی بسته‌های خدمات بانکی منطبق با موازین شریعت، آموزش مفاهیم بانکداری اسلامی به صورت فراگیر به سرمایه‌های انسانی شاغل در شعب و واحدهای ستادی و اجرای طرح‌های پایش میدانی سنجش میزان هم‌راستایی اجرای عقود با چارچوب و موازین شریعت اسلام، تلاش کرده است تا علاوه بر دستیابی به هدف اساسی خود که همانا رضایت حداکثری جامعه هدف معظم شاهد و ایثارگر است، از طریق بستر فراهم‌شده به کاهش زیان انباشته و سودآوری نیز دست پیدا کند.
اینجانب به نمایندگی از اعضای محترم هیئت‌مدیره ضمن تبریک و گرامیداشت دهم شهریورماه و آغاز هفته بانکداری اسلامی به تمامی فعالان اقتصادی، کارکنان و مدیران شریف نظام بانکی و سایر ذی‌نفعان این بانک به‌ویژه ایثارگران و خانواده معظم شهدا، از فعالان پرتلاش و متعهد این بخش به عنوان همسنگران جبهه اقتصاد مقاومتی صمیمانه قدردانی کرده و از خداوند منان برای همگان توفیق روز افزون مسئلت دارم. امید است در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری مزین به سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» شده است، همگی با همتی مضاعف و تلاشی بی‌بدیل، گام‌های آینده را محکم‌تر برداشته و از طریق تقویت حمایت نظام بانکی از بخش‌های تولیدی، شاهد توسعه اقتصادی و خروج از مسائل و دغدغه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور باشیم.»

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

روابط عمومی بانک دی

مطالب مرتبط

آخرین اخبار