اولین LC شبکه بانکی ایران پس از سال‌ها در روسیه

به‌دنبال رایزنی‌ها و عملیاتی‌سازی بسترهای پولی و بانکی و مذاکرات فنی بانک مرکزی کشورمان، اولین LC شبکه بانکی ایران در خارج از کشور در کشور روسیه توسط بانک سپه گشایش شد.

به گزارش رصد روز، به‌دنبال رایزنی‌ها و عملیاتی‌سازی بسترهای پولی و بانکی و مذاکرات فنی بانک مرکزی کشورمان، اولین LC شبکه بانکی ایران در خارج از کشور طی سالیان اخیر در کشور روسیه توسط بانک سپه گشایش شد.

ارزش این LC که از امروز مورد استفاده قرار گرفته، برای شروع مبلغ ۱۷ میلیون یورو است و با شرط پرداخت مدت‌دار جهت واردات استفاده می‌شود. طبق اعلام بانک مرکزی، این همکاری مشترک، نمایان‌گر آغاز فصل جدیدی از روابط بانکی ایران با کشورهای خارجی خواهد بود.

در واقع این گشایش اعتبار، امکان خرید آسان و اعتباری توسط تجار ایرانی از روسیه را فراهم کرده است که در تسهیل واردات به کشور کمک کننده خواهد بود.

(LC (Letter of Credit یا اعتبار اسنادی، یک روش بین المللی در مبادله پول بین خریدار و فروشنده است. در این روش بانک متعهد می‌شود مبلغی که خریدار به فروشنده بدهکار است را پرداخت کند. این پرداخت وقتی انجام می‌شود که خریدار کالایی که خریداری کرده است را دریافت نماید و بانک تا پایان مراحل این معامله، متعهد به پیگیری وضعیت معامله خواهد بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار