اپل اولین شرکت ۳ تریلیون دلاری دنیا شد

در معاملات شب گذشته شرکت اپل برای نخستین بار از ارزش بازار 3 هزار میلیارد دلار عبور کرد و درواقع اولین شرکتی بود که به این رقم رسید.

به گزارش رصد روز، به نقل از رویترز، در معاملات شب گذشته بورس آمریکا ارزش کل شرکت اپل برای ساعاتی از ۳ هزار میلیارد دلار عبور کرد و درواقع این شرکت آمریکایی اولین شرکت جهان بود که به این رقم رسید. البته پس از چند ساعت ارزش بازار اپل عقب‌نشینی کرد و به زیر ۳ هزار میلیارد دلار بازگشت.

در نخستین روز معاملاتی سال ۲۰۲۲ و پس از تعطیلات کریسمس ارزش سهام اپل به ۱۸۲.۸۸ دلار رسید و باعث شد تا ارزش کل این شرکت به بالای ۳ تریلیون دلار برسد اما کمی بعد تا ۱۸۲.۰۱ دلار پایین آمد و ارزش کل آن را به ۲.۹۹ تریلیون دلار رساند.

از آن جهت سهام شرکت اپل توانسته رشد کند که پیش‌بینی می‌شود مصرف‌کنندگان هنوز به دنبال خرید گوشی‌های آیفون و مک‌بوک باشند و هنوز هم خدمات اپل نظیر اپل تی‌وی و اپل‌موزیک پول خواهند داد.

تا پیش از این تنها دو شرکت ارزش بالای ۲ هزار میلیارد دلار داشتند که در کنار اپل، شرکت مایکروسافت هم در این بازه بود. شرکت‌های آلفابت که مالک گوگل است در کنار آمازون و تسلا نیز ارزشی بالای یک تریلیون دلار دارند. موسسه رفینیتیو اکون نیز گفته که شرکت نفتی آرامکوی عربستان ۱.۹ تریلیون دلار می‌ارزد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار