ایران بر رفع کامل تحریم‌های سوریه تاکید کرد

معاون نماینده ایران در سازمان ملل گفت: رفع کامل تحریم‌های یکجانبه می‌بایست یکی از عناصر اصلی هرگونه بحث در مورد توجه به جنبه‌های بشردوستانه بحران سوریه باشد.

به گزارش رصد روز، زهرا ارشادی سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست چهارشنبه شورای امنیت این سازمان که برای بررسی تحولات بشردوستانه سوریه برگزار شد گفت: ما به عنوان کشوری که دهه‌ها تحت تحریم‌های ظالمانه قرار داشته‌ایم استفاده از تحریم‌های غذایی و دارویی را محکوم می‌کنیم؛ چرا که این موارد غیر مسئولانه، غیر اخلاقی و غیر قانونی است.

ارشادی ادامه داد: در سوریه نیز فقط موجب طولانی شدن درد و رنج مردم این کشور شده، بازگشت آوارگان را به تأخیر انداخته و مانع تلاش‌ها برای بازسازی سوریه می‌شود؛ بنابراین رفع کامل تحریم‌های یکجانبه می‌بایست یکی از عناصر اصلی هرگونه بحث در مورد توجه به جنبه‌های بشردوستانه بحران سوریه باشد.

وی گفت: امدادرسانی به مردم سوریه باید به گونه‌ای انجام شود که باعث کاهش آلام مردم سوریه شده و شرایط را برای بازگشت فوری پناهندگان و آوارگان فراهم کرده و در ثبات بلندمدت این کشور نقش داشته باشد.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار