ایران خودرو در جمع مدعیان حرفی برای گفتن نداشت

بررسی ها نشان می دهد که اگرچه ایران خودرو بیشترین تیراژ تولید را در چهارماهه سال جاری به نام خود ثبت کرده است اما در بخش میزان افزایش تولید در مقایسه با سه رقیب دیگر خود در قعر جدول قرار می گیرد به گزارش اختصاصی رصد روز، با انتشار آمار ۴ ...

بررسی ها نشان می دهد که اگرچه ایران خودرو بیشترین تیراژ تولید را در چهارماهه سال جاری به نام خود ثبت کرده است اما در بخش میزان افزایش تولید در مقایسه با سه رقیب دیگر خود در قعر جدول قرار می گیرد

به گزارش اختصاصی رصد روز، با انتشار آمار ۴ ماهه تولید خودرو توسط شرکتهای دولتی و خصوصی شاهد نتایج قابل توجهی بودیم. بنا به آمار منتشر شده در چهارماهه سال جاری حدود ۴۴۳ هزار دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

ایران خودرو هم اول هم آخر

در این میان رقابت شرکتهای بزرگ برای داشتن سهم بیشتر از بازار از جذابیت های ثلث سال در بازار خودرو بود. چهار شرکت ایران خودرو، کرمان، بهمن و سایپا در چهارماهه سال در مجموع ۳۲۹ هزار و ۲۸۳ دستگاه خودرو تولید کردند که سهم تولید ایران خودرو از این میزان ۵۲.۵ درصد بود که اگرچه آمار قابل توجهی به نظر می آید اما نکته اینجاست که بزرگترین شرکت خودروسازی کشور علیرغم اینکه بیش از نصف تولید مدعیان بزرگ را به خود اختصاص داد اما به لحاظ میزان افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل در قعر جدول رده بندی قرار می گیرد.

براساس این گزارش گروه بهمن در پایان تیرماه سال جاری با ۸ هزار و ۹۲۸ دستگاه تولید افزایش ۱۵۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل رقم زد و از این حیث بیشترین میزان افزایش تولید در میان چهار مدعی بزرگ را به خود اختصاص داد.

گروه کرمان با تولید ۱۴ هزار و ۱۳۵ دستگاه انواع خودرو ۱۴۲ درصد رشد تولید را نسبت به چهارماهه سال قبل به ثبت رساند و پس از گروه بهمن از این حیث در مکان دوم ایستاد.

نارنجی پوشان جاده مخصوص ۱۳۳ هزار و ۱۱۲ دستگاه خودرو تولید کردند تا ۲۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته باشند و در نهایت ایران خودرو با تولید ۱۷۳ هزار و ۱۰۸ دستگاه اگرچه در رتبه نخست تولید در بین چهار خودروساز بزرگ ایستاد اما از جهت میزان افزایش تولید در میان چهار شرکت چهارم شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار