بازار سهام بر رفتار سهام‌داران و عرضه‌کنندگان سهام مبتنی است

وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص وضعیت بازار سهام گفت: نوسان در بازار سهام امری عادی است و این بازار مبتنی بر رفتار سهام‌داران و عرضه‌کنندگان سهام است و دولت تلاش می‌کند که نوسانات بازار را به سمت پایداری و رشد سوق دهد.

به گزارش رصد روز ، فرهاد دژپسند، وزیر  امور اقتصاد و دارایی، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در همه دوره های بازار بورس، دو طرف عرضه کننده و متقاضی، نقشی موثر در چارچوب قاوانین و قواعد دارند.

او ادامه داد: در این میان اخباری که در خصوص نرخ سود بانکی منتشر شد، افزایش نرخ سود بین بانکی که در راستای متوقف شدن آن برنامه هایی وجود دارد و همچنین برخی مداخله گری ها در بازار موجب شد که بازار با مشکلاتی مواجه شود.

وزیر اقتصاد همچنین افزود: علاوه بر این نگرانی هایی در بازار به واسطه اظهارنظرهای متعدد ایجاد شد که ممکن است، روند شاخص نزولی و ادامه دار باشد که این مساله به ضرر سهامداران خرد تمام شد.

او در خصوص روند شاخص بورس نیز اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که برنامه های قابل توجهی برای عرضه شرکت ها وجود دارد که بر اساس این برنامه ها، امکان دارد حدود ۱۰۰ شرکت تا پایان سال در بازار عرضه شوند.

 

دژپسند اظهار کرد: از این رو فعالان بازار باید با در نظر گرفتن این شرایط از ظرفیت های موجود در بازار استفاده کنند.

وزیر اقتصاد همچنین در خصوص ظرفیت های بازار سرمایه نیز گفت: همه واگذاری ها در دولت در بازار بورس صورت خواهد گرفت و این مساله به دلیل نقش و اهمیت بازار بورس است؛ چرا که این بازار شفاف است و قیمت گذاری بر اساس رقابت صورت می گیرد.

او افزود: بر این اساس نباید با تکیه بر اظهارنظرهای مختلف دارایی خود را در معرض خرید و فروش قرار دهیم و مطالعه، مشاوره و در نهایت معامله را در اولویت قرار دهیم.

وزیر اقتصاد همچنین در خاتمه نیز اظهار کرد: تلاش می شود بازار سرمایه مدرن تر و پایدار تر شود و نوسانات به حد اقل برسد.

 

 

 

 

 

 

برنا

مطالب مرتبط