بازار طلا در بلاتکلیفی

دیروز چهارشنبه شاخص دلار 1 واحد و 1 درصد افزایش داشت و قیمت نفت خام نیز که قیمت بالای آن خبر خوبی برای رونق اقتصادی نیست 1.5 دلار یعنی 3.5 درصد کاهش یافت.

به گزارش رصد روز ، اونس طلا با ۳۰ دلار کاهش قیمت،در روز چهار‌شنبه ۱۲ شهریور و در پایان کار بازار بورس کالای نیویورک، به قیمت ۱۹۴۰ دلار عقب‌نشینی کرد.  در این روز قیمت اونس بین ۱۹۷۲ دلار و ۱۹۳۴ دلار، نوسانی ۳۸ دلاری داشت. تحلیل‌های فنی برای روز آینده  نامشخص و خنثی هستند.

دلایل سقوط

دیروز چهارشنبه شاخص دلار ۱ واحد و ۱ درصد افزایش داشت و قیمت نفت خام نیز که قیمت بالای آن خبر خوبی برای رونق اقتصادی نیست ۱.۵ دلار یعنی ۳.۵ درصد کاهش یافت. البته شاخص دلار در در ساعات پایانی چهارشنبه کمی نزولی شد و قیمت نفت خام نیز تا حد اندکی رو به افزایش آورد دو اتفاقی که باعث شده طلا مقداری اندکی از کاهش قیمت خود را جبران کند.

برزخی به مساحت ۱۰۰ دلار

روز سه‌شنبه اونس پس از  شکست در بالا رفتن از ۲۰۰۰ دلار و توقف در ۱۹۹۴ دلار  نتوانست سقف روانی ۱۵ روزه خود را خرد کند. این شکست باعث شد دیروز چهارشنبه به نیمه اول کانال ۱۹۰۰ سقوط کند. تحلیل گران می گویند بعید به‌ نظر می‌رسد که اونس به راحتی بتواند از کانال ۱۹۰۰ خارج شود و خروج از این کانال در هر جهتی نیازمند محرکی قوی است تا اونس از بند این کانال آزاد شود زیرا قیمت اونس ۲۱ روز است که از کف ۱۹۰۰ دلار پایین نرفته است.

یک محرکی قوی می‌تواند انتشار آمار روز بیکاری ماه اوت آمریکا باشد که قرار است روز جمعه ساعت ۰۸:۳۰ به وقت نیویورک و ۵ عصر به وقت تهران منتشر شود. نتیجه این آمار به گفته تحلیل گران می تواند تا حد زیادی مسیر طلا را حداقل در بازه کوتاه مدت روشن کند.

 

اقتصادنیوز

 

” با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید “

مطالب مرتبط