بازیگران حقوقی بانک ملت حسابی از خجالت سهامداران حقیقی درآمدند!!!

بازیگران حقوقی بانک ملت با هر نیتی که دست به فروش قابل توجه در بازار سرمایه زدند باید بدانند که بانکها در شرایط فعلی مهمترین رکن اقتصادی در بین مردم هستند و تضعیف بانک در این شرایط تضعیف مردم است. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در روزهایی که اوضاع و احوال بازار سرمایه روبراه نیست و چشم همه سهامداران حقیقی و خرد به دنبال مدریت سهامداران حقوقی است اما باید گفت که این انتظار گویا بسیار بزرگ است. نمادهای بانکی کشور در هفته ای که گذشت عملکرد مناسبی نداشتند و  بخشی از این عملکرد ضعیف بدون شک از کانال حقوقی ها رد می شود. طبق آمار بانک ملت به لحاظ ارزش بازار دومین بانک گرانقیمت کشور است که البته بانک پاسارگاد با اختلاف کمی نسبت به بانک ملت در رده نخست از این حیث قرار دارد. حقوقی های بانک ملت در هفته ای که گذشت عملکرد مناسبی نداشتند.

از شنبه هفته گذشته یعنی ۱۱ بهمن ۹۹ تا شنبه این هفته مجموعا ارزش سهام این بانک ۱۰.۲۹ درصد کاهش پیدا کرد. از این جهت تنها دو بانک پست بانک با ۱۳.۸۱ درصد و اقتصاد نوین با ۱۲.۷۵ درصد کاهش تقریبا نتایج مشابهی را طی یک هفته کسب کردند. اما نگاهی آماری به نماد وبملت نشان می دهد که کاهش ۱۰.۲۹ درصدی آن از دو نماد وپست و ونوین قابل تأمل تر است.

نماد وبملت در بازار اول بورس فعالیت می کند. جایی که دولت ۱۱.۱۶ درصد از سهام آن را در مالکیت خود می بیند که این مقدار بالاترین میزان سهامداری دولت در یک بانک است. دولت در بانک تجارت ۱۰.۱۴ و در بانک صادرات ۸.۷۱ درصد سهام را در اختیار دارد. با چنین توصیفی انتظار می رفت که با توجه به اینکه یکی از بالاترین تعداد برگه سهام بازار سرمایه در اختیار آن قرار دارد عملکرد منصفانه تری را از بازیگران حقوقی بانک ملت سهم شاهد باشیم.

حقوقی های بانک ملت طی ۵ روز معاملاتی ۱۱۷.۵۳۵.۹۲۲ سهم فروختند که میانگین آن برای هر روز بیش از ۲۳ میلیون خواهد بود. آن هم در شرایطی که بازار سرمایه به حمایت بیشتری از سمت حقوقی ها نیاز دارد. بانک ملت در هفته ای که گذشت دومین بانکی بود که به لحاظ فروش حقوقی ها توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرد. کاهش بیش از ۱۲۴ هزار میلیاردی ارزش بازار بانک ملت به خوبی نشان از تأثیر رفتار حقوقی دارد. بازیگران حقوقی بانک ملت با هر نیتی که دست به فروش قابل توجه در بازار سرمایه زدند باید بدانند که بانکها در شرایط فعلی مهمترین رکن اقتصادی در بین مردم هستند و تضعیف بانک در این شرایط تضعیف مردم است و اعتماد سهامداران حقیقی نیز از بین می رود.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط