بانک آینده روبروی قانون؟ ابهام برانگیزترین مسئله درباره مدیران بانک آینده

در جدیدترین و جدیترین ابهام بانک آینده که بعد از حرف و حدیثهای بسیار انتظار می رفت به آن برخورد نکنیم به مسئله ای درباره مدیران اصلی بانک می رسیم که پاسخ روشنی را از سمت مدیران بانک می طلبد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، موضوع افشای اطلاعات با اهمیت در سازمانها و شرکتها کف مطالبات مردمی است که  از هر سازمانی در جمهوری اسلامی انتظار شفافیت دارند. قانون در این باره موضوعاتی را وضع کرده که با تمسک به آن می توان موضوع شفافیت در بنگاههای خصوصی و یا هر سازمان دیگری را مطالبه نمود. در سلسله گزارشاتی که درباره بانک آینده در این پایگاه خبری منتشر شده به چند موضوع اساسی در آن پرداختیم که محمد فطانت فرد حقیقی در همه آنها اولین شخصی است که انتظار پاسخگویی از او را داریم.

اولین مسئله ای که در این گزارشها پیرامون بانک آینده مطرح شد به عدم درج کفایت سرمایه این بانک در صورتهای مالی جدید پرداختیم که وظیفه بانک در اختیار قرار دادن آن برای روشن شدن وضعیت سپرده های بانکی و سهامداران است که این مسئله در صورتهای مالی منتشر شده بانک به چشم نمی خورد.

دومین موضوعی که در ادامه گزارشها به آن پرداخته شد سودسازی حبابی این بانک در بورس بود که اسناد آن در زمان تهیه در گزارش قرار داده شد. سومین موردی که دوست داشتیم از آن پاسخ مناسبی دریافت کنیم به بحث تبلیغات بانک مربوط میشد که در زیان انباشته بالا اقدام به هزینه های کلان در این مورد کرده بود. اما آخرین مبحثی که درباره بانک آینده مطرح شد فعالیت همزمان سه تن از اعضای هیئت مدیره در ۷ شرکت دیگر بود که باز هم ابهام آفرینی می کرد.

اما در جدیدترین و جدیترین ابهام بانک آینده که بعد از حرف و حدیثهای بسیار انتظار می رفت به آن برخورد نکنیم موضوع حقوق مدیران اصلی بانک است. ماده ۴۲ قانون حاکمیتی شرکتی بیان می دارد:

اطلاعات بااهمیتی از قبیل نام، مشخصات کامل، تحصیلات، تجارب و مدارک حرفه ای اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل، کمیته های تخصصی هیات مدیره و اعضای آنها، موظف یا غیرموظف بودن آنان، مستقل بودن آنان، میزان مالکیت سهام آنان در شرکت، عضویت در هیئت مدیره سایر شرکتها به اصالت یا به نمایندگی، حقوق و مزایای مدیران اصلی و رویه های حاکمیت شرکتی و ساختار آن و نحوه ارتباط بین سهامداران و عضو مستقل هیئت مدیره باید به نحو مناسب در پایگاه اینترنتی شرکت و در یک یادداشت جداگانه در گزارش تفسیری مدیریت افشا
شود. شرکت میتواند با رویکرد توسعه پایدار و ایجاد ساز و کاری برای سنجش و ارزیابی توان ایجاد ارزش در کوتاه مدت و بلندمدت، اطلاعات لازم در زمینه مسائل مالی، اقتصادی، محیطی و اجتماعی را در قالب گزارشگری یکپارچه تهیه و در پایگاه اینترنتی خود ارائه نماید.

بانک آینده نه در صورتهای مالی خود به موضوع حقوق و دستمزد مدیران اصلی خود پرداخته و نه در پورتال بانک می توان این مسئله را مشاهده کرد تنها در یادداشت ۱-۴۶ به طور کلی به مسئله حقوق و دستمزد پرسنل بانک اشاره کرده که به نظر می رسد این میزان از ابهام جای تأمل جدی دارد و محمد فطانت فرد حقیقی باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد.

این مسئله از این جهت دارای اهمیت است که ابهامات مطرح شده پیرامون بانک آینده در چندوقت اخیر به قدری زیاد است که چنین موضوعی می تواند به آن دامن بزند.

 

بیشتر بخوانید:

۷ صندلی برای ۳ نفر در بانک آینده + سند

تبلیغات ۱۸۲ میلیاردی بانک آینده با زیان ۱۳۲ هزار میلیاردی

سودسازی حبابی بانک آینده در بورس + سند

بانک آینده در گزارشات مالی جدید به ابهامات دامن زد

 

 

مطالب مرتبط