بدهی ۸۸۶ میلیارد ریالی پتروشیمی کارون به تأمین اجتماعی ۴ ساله شد

پتروشیمی کارون که از سال 96 طبق بررسی های حسابرسان تأمین اجتماعی 886 میلیارد و 611 میلیون ریال به این سازمان بدهکار شده همچنان خبری از تسویه این بدهی بزرگ به گوش نمی رسد. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، پتروشیمی کارون که از سال ۹۶ طبق بررسی های حسابرسان تأمین اجتماعی ۸۸۶ میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریال به این سازمان بدهکار شده همچنان خبری از تسویه این بدهی بزرگ به گوش نمی رسد.

 

در حالی این بدهی از سال ۹۶ تا کنون به واسطه اعتراض شرکت پتروشیمی کارون بلاتکلیف مانده که بررسیها نشان می دهد سال ۹۶ قیمت دلار بیش از ۴۴۰۰ تومان نبود در حالیکه رقم فعلی آن به بیش از ۲۳ هزار تومان می رسد. بنابراین در آن زمان با رقم بدهی  پتروشیمی کارون  می شد ۲۰ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار ارز جهت کمک به چرخه اقتصادی توسط سازمان تأمین اجتماعی در اختیار شرکتهای زیر مجموعه قرار گیرد در حالیکه در سال ۱۴۰۰ قادر به تأمین بیش از ۳ میلیون و ۷۸۸ هزار دلار نخواهد بود.

 

این اتفاق در شرایطی می افتد که حتی اگر بنا بود این رقم در سایر بخشها سرمایه گذاری شود تاکنون با رشد چندبرابری همراه بود اما به واسطه دعواهای حقوقی همچنان در معطلی بسر می برد. ایجاد چنین هزینه هایی در روند اقتصادی و تأمین چرخه مالی جز اتلاف هزینه و حیف و میل سرمایه نتیجه ای دیگری در بر نخواهد داشت و باید ساز و کاری را تعریف کرد که طی آن موضوعاتی این چنینی اینقدر به اطاله نخورند تا شاهد رونق در فضای کسب و کار باشیم.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار