برجام به انگلیسی یا هر زبان دیگر معنی شود یعنی دهن کجی به دیپلماسی و مذاکره

برجام به انگلیسی معنی شود یا بارها توضیح داده شود که برجام چیست در هر صورت یک فعل از سمت امریکاییها به جهت خروج از آن رخ داده و این در تمام زبانهای زنده دنیا یک معنی بیشتر نمی دهد و آن دهن کجی

به گزارش رصد روز ، برجام به انگلیسی معنی شود یا بارها توضیح داده شود که برجام چیست در هر صورت یک فعل از سمت امریکاییها به جهت خروج از آن رخ داده و این در تمام زبانهای زنده دنیا یک معنی بیشتر نمی دهد و آن دهن کجی کشوری است که برجام به انگلیسی را قوی دنبال می کرد اما با هیچ زبانی نمی شود حرکت کشور مدعی گفتگو و دیپلماسی را معنی کرد. امریکا از برجام خارج شد و بابت این خروج کشور خسارت زیادی دید و اگر امروز بنا باشد به پرسش برجام چیست پاسخ دهیم باید گفت برنامه جامع اقدام مشترک اروپا و امریکا جهت ایجاد ضرر و تحقیر دیپلماسی که از رفتار طرفهای غربی جز این مسئله را نمی توان برداشت کرد. حالا با گذشت چندوقت از روی کار آمدن جو بایدن زمزمه ها در مورد بازگشت امریکا به برجام قوت گرفته اما این مسئله چقدر می تواند به واقعیت نزدیک باشد. مذاکره با امریکا هیچ گاه نمی تواند دستاورد برای کشور داشته باشد زیرا نقض آشکار حقوق مردم در قضیه برجام مبین این موضوع است. بازگشت امریکا به برجام باید بدون پیش شرط باشد شرط بازگشت ایران به برجام نیز برداشتن کامل تحریمها و تضمین استمرار این تعهد از سوی هر دولتی در امریکا باشد.

 

برجام به انگلیسی یا هر زبانی ترجمه واضحی از اقدام امریکا دارد 

 

عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در مصاحبه ای که با خبرگزاری اسپوتینک روسیه انجام داده به برگشت کامل امریکا به برجام اشاره کرده است موضوعی که امریکایی ها مانع از آن می شوند زیرا عقیده دارند عقبه آنچه در این گفتگو صورت گرفته باید فراموش شود و مذاکرات جدیدی صورت گیرد. البته هنوز متوجه این جمله عراقچی نیستیم که می گوید اگر امریکا به برجام بازنگردد برجام به شدت در معرض از بین رفتن قرار دارد زیرا از ابتدای برجام هنوز اتفاقی که باید برای کشور نیفتاده و انگار مذاکره جهت اجازه گرفتن از طرفهای غربی برای یک فعالیت صلح آمیز بوده است.

 

همکاری با آژانس ادامه دارد / نشستی با امریکا در خصوص برجام نخواهیم داشت

 

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه هیچ یک از سایت های کشور مخفی نبوده بلکه برای استفاده های دیگری است گفت آژانس درخواست دسترسی به این سایت‌ها را داده است و ایران با حسن نیت، امکان دسترسی به این سایت‌ها را فراهم آورد. عراقچی سپس با اشاره به این موارد ادامه داد: «بعضی از یافته‌های آژانس در این سایت‌ها، سؤالات و تردیدهایی را ایجاد کرده است و ما در حال بررسی‌های آژانس هستیم و به موقع نیز پاسخ خود را می‌دهیم و آژانس در این زمینه تاحدودی عجله کرده است و ما با آژانس همکاری داشته‌ایم و در صورتیکه به دنبال مخفی‌کاری بودیم، اجازه دسترسی آژانس به این سایت‌ها را نمی‌دادیم….ادعاهایی که در خصوص این سایت‌ها مطرح می‌شود، مربوط به سالهای بسیار قبل می‌شود زیرا این سایت‌ها بسیار قدیمی هستند و ایران در حال بررسی است و بررسی این موارد زمانبر است و به آژانس توصیه می‌شود که روال منطقی این بررسی‌ها را در نظر داشته باشد و ما به همکاری‌های خود با آژانس ادامه می‌دهیم

معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در پاسخ به برخی پیشنهادات مبنی بر برداشتن گام همزمان ایران و آمریکا برای بازگشت به تعهدات برجامی گفت: «موضع ما که یک موضع منطقی است، شرط بازگشت ایران به برجام این است که اول آمریکا باید گام خود را بردارد.

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار