بررسی تأثیر کرونا بر مشاغل مختلف

بر اساس آخرین نسخه ارائه شده توسط سازمان بین‌المللی کار ، 114میلیون شغل در سال 2020 از دست رفت که در مجموع به همراه کاهش ساعات کاری افراد شاغل، سبب رسیدن از دست رفتن ساعات کاری به چهار برابر بیشتر از دوران بحران مالی در سال 2009 شده است.

به گزارش رصد روز ، از آنجا که ده‌ها میلیون نفر به دلیل بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ شغل خود را از دست داده‌اند یا ساعات کاری آنها کاهش یافته، بحران فعلی، بازار کار را در سراسر جهان در مقیاسی بی‌سابقه مختل کرده است.

بر اساس آخرین نسخه ارائه شده توسط سازمان بین‌المللی کار ، ۱۱۴میلیون شغل در سال ۲۰۲۰ از دست رفت که در مجموع به همراه کاهش ساعات کاری افراد شاغل، سبب رسیدن از دست رفتن ساعات کاری به چهار برابر بیشتر از دوران بحران مالی در سال ۲۰۰۹ شده است.

سازمان بین‌المللی کار تخمین زده که ساعات کاری از دست رفته در سال ۲۰۲۰ (در مقایسه با سطح پیش از بیماری همه‌گیر)، معادل ۲۵۵میلیون شغل تمام وقت بوده که منجر به از دست رفتن ۳.۷تریلیون دلار از درآمد مشاغل شد. این میزان حتی بدتر از تخمین ارائه شده در بهار سال ۲۰۲۰ بود. در این زمان سازمان بین‌المللی کار پیش‌بینی کرده بود که درآمد از دست رفته در مشاغل بین ۸۶۰میلیارد تا ۳.۴۴تریلیون دلار برای کل سال باشد.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، اختلالات بازار کار در سه ماهه دوم ۲۰۲۰، زمانی که قرنطینه‌های گسترده منجر به از دست رفتن ساعات کاری معادل ۵۲۵میلیون شغل شد، آشکارتر است.

تا پایان سال ۲۰۲۰، از آنجا که میلیون‌ها نفر به مشاغل خود بازگشتند یا به دورکاری روی آوردند، وضعیت به میزان قابل توجهی بهبود یافته بود. با این حال، سازمان بین‌المللی کار انتظار ندارد ساعات کاری جهانی در سال ۲۰۲۱ به سطح پیش از دوران کرونا بازگردد.

در نمودار ارائه شده، وضعیت ساعات کاری از دست رفته در سراسر جهان را مشاهده می‌کنید؛

photo_2021-01-28_11-58-23

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار