برقرار کردن تعادل در بازار خودرو با افزایش عرضه+قیمت روز خودرو

دبیر انجمن صنایع همگن و قطعه‌سازی رشد قیمت خودرو را طبیعی دانست و گفت: با افزایش بهای مواد اولیه این حد از تغییر قیمت خودرو طبیعی است اما با عرضه بیشتر، قیمت خودرو هم متعادل خواهد شد.

به گزارش رصد روز ، آرش محبی‌نژاد درباره وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته نرخ مواد اولیه و قطعات بشدت رشد کرده، از همین رو افزایش قیمت خودرو طبیعی بوده و حتی با تاخیر اتفاق افتاده است.

به گفته محبی‌نژاد، مشکل فعلی بازار خودرو رشد قیمت‌ها نیست بلکه مشکل اصلی اقتصاد بیمار ما است که نه تنها بر بازار خودرو تاثیر گذاشته بلکه همه حوزه‌ها را تحت‌تاثیر قرار داده و توان خرید مردم را به‌شدت پایین آورده است.

دبیر انجمن صنایع همگن و قطعه‌سازی با تاکید بر اینکه مردم خودرو را از بازار آزاد گران می‌خرند، گفت: بین بازار آزاد و کارخانه اختلاف قیمت زیادی وجود دارد و همین موضوع باعث شده تا تقاضا برای خودروی کارخانه‌ای بیشتر شود و از طرفی خریداران این دسته خودرو‌ها قیمت بازار را تعیین می‌کنند.

این فعال صنعت قطعه تصریح کرد: افزایش عرضه خودروسازان به تدریج قیمت‌ خودرو را متعادل خواهد کرد و از طرفی با اصلاح قیمت‌گذاری می‌توان به تدریج فاصله بین نرخ بازار و کارخانه را از بین برد.

محبی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: درحال حاضر خودروسازان قطعه را با دلار ۱۱هزار تومانی می‌خرند درحالیکه قیمت دلار به حدود ۲۴تومان رسیده؛ بنابراین اگر قطعات مجددا نرخ‌گذاری شود قیمت آن‌ها تا ۶۵درصد گران خواهد شد.

قیمت روز خودرو ۱۱ شهریور۹۹

در بازار آزاد امروز قیمت پراید۱۱۱ به ۹۵میلیون و ۵۰۰هزار تومان، پراید۱۳۱ حدود ۸۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان و پراید۱۳۲ هم به ۸۴میلیون تومان رسید.

قیمت تیبا صندوقدار و تیبا۲ هم به ترتیب ۹۷ و ۱۱۱میلیون تومان و ساینا نیز ۱۱۲میلیون تومان است؛ قیمت کوییک ساده و کوییک‌آر هم ۱۲۰ و ۱۲۵میلیون تومان اعلام شد.

به گفته موتمنی، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ۲ در بازار امروز ۱۶۹میلیون تومان است و پژو۲۰۶ تیپ۵ هم با حفظ قیمت، ۲۰۴میلیون اعلام شد، همچنین قیمت پژو۲۰۶ صندوق‌دار هم ۱۹۷میلیون تومان است.

در بازار آزاد امروز پژو۴۰۵ جی‌ال‌ایکس به ۱۵۱میلیون تومان، پژو پارس سال به ۱۸۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان و سمند ال‌ایکس به ۱۵۲میلیون تومان رسید؛ همچنین قیمت پژو ۲۰۷ دستی ۲۳۳میلیون و مدل اتوماتیک این خودرو ۳۱۰میلیون تومان است؛ مشتریان رانا نیز می‌توانند این خودرو را با قیمت ۱۶۴میلیون و دنا را ۲۲۰میلیون و دنا پلاس را ۳۱۱تومان بخرند.

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط