بزرگترین مشتری هندی ونزوئلا خریدار نفت کانادا شد

شرکت ریلانس اینداستریز که بزرگترین پالایشگر نفت هند است، به دلیل واهمه از مجازات واشنگتن خرید نفت سنگین کانادا را به عنوان جایگزینی برای واردات از ونزوئلا آغاز کرد.

به گزارش رصد روز ، منابع آگاه به بلومبرگ گفتند شرکت ریلاینس اخیرا قراردادی برای خرید ماهانه دو میلیون بشکه نفت سنگین کانادا به مدت شش ماه آینده امضا کرده است.

هند با وجود تحریمهای آمریکا، یکی از بزرگترین خریداران نفت ونزوئلا بوده است. این فروش در قالب سواپ نفت در برابر سوخت انجام گرفته که به دلایل انسان دوستانه تحت تحریمها مجاز بود با این حال واشنگتن به دنبال راههایی برای قطع این تجارت بوده است. در واقع، به مدد فروش به هند، صادرات نفت ونزوئلا که در ژوئن و ژوئیه به رکورد پایین تری سقوط کرده بود در اوت افزایش یافت.

طبق آمار رویترز، صادرات اوت این کشور  ۴۳۷ هزار بشکه در روز در مقایسه با ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماههای ژوئن و ژوئیه بود. ریلاینس در ژوئیه خرید نفت از ونزوئلا را پس از اطمینان از این که هدف تحریمهای آمریکا قرار نمی گیرد، ازسرگرفته بود و در اوت به بزرگترین مشتری شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا تبدیل شد و ۲۱۶ هزار بشکه در روز نفت خریداری کرد.

ریلانس در ماه سپتامبر خرید نفت از ونزوئلا را به ۱۱.۶ میلیون بشکه افزایش داد که دو برابر آمار خرید اوت و بالاترین خرید ماهانه از مارس ۲۰۱۶ به این طرف بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، سواپ نفت در برابر سوخت به رفع مشکل کمبود بنزین ونزوئلا کمک کرده اما پولی به خزانه دولت مادورو وارد نکرده است. با این حال واشنگتن از این معاملات سواپ راضی به نظر نمی رسد. اگر این معاملات خاتمه پیدا کنند، ونزوئلا ممکن است با بدترین بحران کمبود سوخت مواجه شود و این امر به تشدید اعتراضات داخلی منتهی شود.

 

 

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار