بیانیه ارتش به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش رصد روز، به نقل از ارتش، متن بیانیه به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
مرور روز‌های تاریخ ساز در تقویم کشورمان که بیانگر حوادثی تلخ و شیرین است، نشان می‌دهد که مسیر شکل گیری و رشد انقلاب اسلامی به واسطه درایت، هوشمندی، ایثار و شجاعت مردانی الهی، بصیر و دور اندیش رقم خورده که در همراهی با اندیشه‌های اسلام ناب موجب احیای اسلام و اعتلای ایران شده است.

۱۴ و ۱۵ خردادماه با نام بزرگ مردی در تاریخ ایران عجین شده است که با نفس روحانی خود و اتکال به باری تعالی و تکیه بر پشتیبانی عظیم مردمی، معادلات راهبردی منطقه و جهان را دستخوش تغییرات اساسی کرد.

۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ عزیمت‍گاه بیداری اسلامی در جهان و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است که بنا به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، جایگاه و اهمیت آن همانند عاشورا در نهضت حضرت امام حسین (ع) است. این روز بزرگ، سرآغاز نهضت اسلامی مردم تحت ستم طاغوت بود که همچون موجی توفنده بنیان فاسد و پوسیده رژیم پهلوی را در هم کوبید و بستری برای حرکت عظیم ملت بزرگ ایران اسلامی به سوی آزادی و استقلال ساخت.

۱۴ خردادماه، سالگرد ارتحال بزرگ مرد تاریخ ساز قرن است که با نفس مسیحایی خود نهضتی عظیم برپا ساخت و اسلام ناب محمدی (ص) و حکومت علوی (ع) را بعد از چهارده قرن احیا کرد و با برچیدن بساط طاغوتیان، اندیشه مردم سالاری دینی را در جهان منتشر ساخت و نظام مستحکم و مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر ستون‍های آن بنا نهاد.
امروز جمهوری اسلامی ایران با زعامت و رهبری خلف صالح آن امام بزرگ به شجره تنومند تبدیل شده که جهان را از آثار و برکات انسانی و الهی خود برخوردار ساخته است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره روز‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد و آرزوی علو درجات برای شهدای راه انقلاب، ضمن تجدید میثاق با آرمان‍های بلند امام خمینی (ره) و تجدید بیعت با فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) از مردم قهرمان ایران اسلامی دعوت می‌کند تا با حضور در انتخابات ۲۸ خرداد ضمن ادامه راه و سیره امامین انقلاب در ادامه حرکت پرشور جمهوری اسلامی وساختن ایران قوی‍تر و متکی بر توانایی‌های داخلی نقش اساسی ایفا کنند.»

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط