بیمه سامان و ابهام بزرگ هلدینگ سرآمد /احمدرضا ضرابیه شریک تخلف یا بی خبر از تخلف؟

شرکت هلدینگ سرآمد از شرکتهای فرعی بیمه سامان می باشد برخلاف ماده 132 اصلاحیه قانون تجارت رفتار کرده که مطالعه مفاد این ماده ابهام بزرگی را ایجاد می کند.


به گزارش اختصاصی رصد روز ، عدم التزام به قانون در همه بخشها خلأ بزرگ نظام اداری کشور است. برای تبیین و تقنین در کشور هزینه های زیادی در حوزه های کارشناسی پرداخت شده اما وقتی این هزینه ها سبک شمرده شود تضمینی برای پایداری به قانون نیست که می توان از ابتدا انتهای این مسئله را در کشور دید. نظارت در بخش خصوصی به صورت کارآمد آنطور که باید باشد نیست که نمونه بارز آن در قضیه هفت تپه ، انحصار واردات در برخی موارد و… شاهد این ادعاست. بیمه سامان از جمله شرکتهای خصوصی کشور است که پیشتر در خصوص چندشغله بودن مدیرعامل آن گزارشی منتشر شد ( اینجا بخوانید ) اما در جدیدترین تخلفی که منتسب به یکی از شرکتهای زیر مجموعه بیمه سامان است ابهام پر رنگی دیده می شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

شرکت هلدینگ سرآمد از شرکتهای فرعی بیمه سامان می باشد که احمدرضا ضرابیه مدیرعامل بیمه سامان به همراه حسین واعظ قمصری دیگر عضو هیئت مدیره بیمه سامان در هیئت مدیره این شرکت نیز دیده می شوند که علاوه بر آن هر کدام ۳ میلیون و ۹۶۰ هزار سهم این شرکت را در اختیار دارند که جمعاً کمتر از یک درصد از سهام هلدینگ سرآمد است.

 

هیئت مدیره هلدینگ سرآمد

 

موضوعی که قصد داریم مطالبه آن را مطرح و پاسخ آن را از بیمه سامان بشنویم مربوط به بند ۸ اظهار نظر حسابرس هلدینگ سرآمد در صورتهای مالی سالیانه این شرکت منتهی به پایان آذر ۹۹ است که در آن به عدم رعایت مفاد ۱۳۲ اصلاحیه قانون تجارت اشاره شده که با توجه به عضویت مدیرعامل و یکی از اعضای هیئت مدیره بیمه سامان در هیئت مدیره این شرکت می تواند ابهام آفرین باشد.

 

هلدینگ سرآمد

 

ماده ۱۳۲ اصلاحیه قانون تجارت بیان می دارد ؛

 

“مدیر عامل شرکت و اعضاء هیئت مدیره به استثناء اشخاص حقوقی حق ندارند هیچ گونه وام یا اعتبار از شرکت تحصیل نمایند و شرکت نمی تواند دیون آنان را تضمین یا تعهد کند . این گونه عملیات به خودی خود باطل است”

 

مسئله اینجاست که صراحت قانونگذار در این مورد کاملاً مشخص و بدون هیچ شک و شبهه ای است در این صورت باید از مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره هلدینگ سرآمد پرسید که بیمه سامان ۶۴ درصد سهام آن را در اختیار دارد پرسید چه اتفاقی افتاده که مسئله ای به این روشنی در نظر گرفته نمی شود و آیا این رفتار ناقض احکام قانونی نیست؟

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار