تاوان طرح مجدد عرضه خودرو در بورس

رئیس کمیسیون صنایع مجلس، گفت: بورس ایجاد شفافیت می‌کند. هر چیزی که در بورس عرضه شود ایجاد شفافیت می‌کند و مردم هم از شفافیت استقبال می‌کنند، همه از شفافیت خوش‌شان می‌آید.

به گزارش رصد روز، بحث عرضه خودرو در بورس کالا این روزها باز هم داغ شده است، طرحی که موافقان و مخالفان سرسختی دارد. موافقان طرح از شفافیت می‌گویند و مخالفان از دلالی و سه‌‌نرخی شدن قیمت خودرو. پیش از این هم یک بار خودرو برای مدتی در بورس کالا عرضه شد و از نظر کارشناسان شکست خورد.

رضا علیزاده، رئیس کمیسیون صنایع مجلس، گفت: بورس ایجاد شفافیت می‌کند. هر چیزی که در بورس عرضه شود ایجاد شفافیت می‌کند و مردم هم از شفافیت استقبال می‌کنند، همه از شفافیت خوش‌شان می‌آید.

تاوان افزایش پلکانی قیمت خودرو در بورس را قشرهای آسیب‌پذیر می‌دهند
رئیس کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: برای عرضه خودرو در بورس ملاحظاتی داریم آن هم این است که اگر در بورس باز پای واسطه‌ها به کار باز شود، قیمت را پلکانی بالا خواهند برد و بار دیگر این قشرهای ضعیف و آسیب‌پذیر هستند که تاوان آن را خواهند داد.

کمیسیون صنایع در حال بررسی موضوع خودرو است
او با اشاره به جلساتی که در کمیسیون صنایع مجلس برای ساماندهی بازار خودرو برگزار می‌شود توضیح داد: دو سه هفته است در کمیسیون صنایع مشغول بررسی موضوع خودرو هستیم. هم تولید داخل، هم عرضه تولید داخل، هم واردات خودرو نو هم واردات خودرو دست دوم؛ اجازه دهید همه این موضوعات را بررسی کنیم.

علیزاده ادامه داد: با همه مسئولان این حوزه‌ها جلساتی در حال برگزاری است. جمع‌بندی می‌کنیم و نهایتاً زمانی که به نتیجه فنی، علمی و کارشناسی و با اجماع همه این گروه‌ها رسیدیم اعلام خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون صنایع در پایان گفت: سعی خواهیم کرد با همراهی دولت، مجلس، کارشناسان و سازندگان به یک نقطه تعاملی و کارشناسی برسیم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط