تحول اقتصادی استان‌ها با تدوین طرح‌های توسعه‌ای ملی و ایجاد کنسرسیوم‌های سرمایه‌گذاری رقم می‌خورد

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی بانک دی ، مدیرعامل بانک دی، ایجاد طرح‌های ملی توسعه‌ای و بهره‌گیری از ظرفیت نظام بانکی به صورت کنسرسیومی را راهکاری برای شکوفایی و تحول اقتصادی استان‌های کشور دانست. به گزارش روابط‌عمومی بانک دی، برا...

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی بانک دی ، مدیرعامل بانک دی، ایجاد طرح‌های ملی توسعه‌ای و بهره‌گیری از ظرفیت نظام بانکی به صورت کنسرسیومی را راهکاری برای شکوفایی و تحول اقتصادی استان‌های کشور دانست.
به گزارش روابط‌عمومی بانک دی، برات کریمی در نشست هم‌اندیشی فعالان صنعتی و اقتصادی استان گلستان با اشاره به سهم قابل توجه بانک‌ها در بهبود وضعیت بنگاه‌های تولیدی و صنعتی گفت: بانک‌ها در حمایت از بنگاه‌های اقتصادی نقش بسزایی دارند و عامل مهمی در جهش تولید و ظرفیت تولید به‌شمار می‌آیند، چرا که در حال حاضر حدود ۹۰درصد از تأمین مالی واحدهای تولیدی در کشور توسط بانک‌ها انجام می‌شود.
کریمی با اشاره به اقدامات بانک دی در زمینه حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: بانک دی طی سال‌های اخیر که توجه به اقتصاد مقاومتی نقشه راه اصلی کشور است‌، تلاش کرده سیاست‌های اعتباری خود را در راستای تحقق این هدف تدوین کند و حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی را به صورت جدی در دستور کار دارد.
وی با اشاره به دستاوردهای بانک دی در یک سال گذشته یادآور شد: بانک دی نیز مانند تمامی بانک‌های کشور با دغدغه‌هایی مواجه بود که با یاری خداوند و تلاش مضاعف تمامی همکاران موفق شدیم با بهبود شاخص‌های عملیاتی و کلیدی، افزایش سرمایه بانک دی را پس از یک دهه محقق کنیم و امیدواریم با این جهش چشمگیر بتوانیم نقش بیشتری در حمایت از تولید و بخش‌های مختلف اقتصادی کشور ایفا کنیم.
کریمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح خدمات بانک دی و جایگاه آن در نظام بانکی، وجود میلیون‌ها مشتری و حدود یک میلیون سهامدار ارزشمند به‌ویژه از گروه خانواده معزز شهدا و ایثارگران، نیروی انسانی جوان با انگیزه و مستعد، ساختار چابک و کارآمد و برخورداری از دارایی‌های ارزشمند را بخشی از نقاط قوت بانک دی دانست که آن را از سایر رقبای خود متمایز کرده است.
مدیرعامل بانک دی همچنین به لزوم بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران توانمند داخلی و خارجی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای استان ها در کنار همراهی بانک‌ها تأکید کرد و گفت: با توجه به محدودیت بودجه دولت، استان‌ها باید با شناسایی ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاران توانمند، طرح‌های توسعه‌ای در سطح ملی تعریف کنند تا از این طریق مسیر رشد و شکوفایی استان را فراهم آورند. همچنین بهره برداری از واحدهای کوچک کشاورزی و صنایع دستی در روستاها می‌تواند منجر به دستاوردهای بزرگ اقتصادی شود که نمونه چنین فعالیت‌هایی را در استان گلستان تجربه کرده ایم.
وی با اشاره به این که نظام بانکی در استان گلستان نقش‌آفرینی چشمگیری داشته است، گفت: بر اساس آمارها، صد درصد منابع بانک‌های استان، به اعطای تسهیلات در استان گلستان اختصاص یافته است که این موضوع بیانگر همراهی مؤثر نظام بانکی با واحدهای صنعتی و تولیدی استان است.

کریمی افزود: استان گلستان ظرفیت‌های بسیاری به ویژه در زمینه‌های گردشگری، صنعتی و کشاورزی دارد و با تدوین طرح‌های بزرگ ملی و همراهی نظام بانکی و سرمایه‌گذاران توانمند می‌توان شاهد رشد و توسعه اقتصادی آن بود.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار