ترکیب سهامداران ایران خودرو و سایپا انتخاب مدیران این شرکتها را تحت الشعاع قرار می دهد

 این نماینده مجلس ادامه داد ترکیب سهامداران ایران خودرو و سایپا به گونه‌ای است که فرایند تصمیم گیری و انتخاب مدیران این شرکت ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد که این مسئله قطعاً به مصلحت عمومی مردم ، اقتصاد کشور و صنعت خودرو نیست.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، چالش های پیش روی صنعت خودرو کشور کم نیست افزایش افسارگسیخته قیمت ها در بازار خودرو نشان از سوءمدیریت در یکی از بزرگترین قطب های اقتصادی کشور می دهد در این زمینه برخی از مسائل و مشکلات باعث شده تا هر روز شاهد گسترده شدن این مسائل در لوکوموتیو اقتصاد کشور باشیم. دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا که به صورت انحصاری در کشور فعالیت می کنند باید در خصوص نابسامانی این روزهای بازار خودرو که عرصه را بر مردم تنگ کرده است پاسخگو باشند. موضوع قیمت گذاری خودرو و سایر اتفاقاتی که هرساله در این باره شاهد هستیم جدا از اینکه روند انتخاب مدیران در این صنعت را مورد توجه قرار می دهد نوع سیاستهای اتخاذ شده در دو خودروسازی کشور را زیر ذره بین می برد. اینکه چنین مسئله مهمی تا کی می تواند ادامه داشته باشد سوالیست که باید بسیاری از مدیران که در این زمینه تصمیم‌گیر هستند به آن پاسخ دهند اما کریمی نماینده مردم اراک در این زمینه به خبرنگار رصد روز گفت: اولویت کمیسیون صنایع که من و همکارانم در آن قرار داریم بحث وضعیت صنعت خودرو و مسائلی که بر آن می‌گذرد.

کریمی عضو کمیسیون صنایع ادامه داد ما در مجلس گذشته قانون ساماندهی خودرو را داشتیم اما مسائلی که در لایه‌های پنهان صنعت خودرو به خصوص در دو خودروسازی بزرگ کشور وجود دارد که بخشی از آنها در مستند اختاپوس ارائه شد و من در آن صحبت‌هایی داشتم از جمله مواردی است که باید به صورت جدی و ریز بینانه به آن وارد شد.

این نماینده مجلس ادامه داد ترکیب سهامداران ایران خودرو و سایپا به گونه‌ای است که فرایند تصمیم گیری و انتخاب مدیران این شرکت ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد که این مسئله قطعاً به مصلحت عمومی مردم ، اقتصاد کشور و صنعت خودرو نیست در عین حال باید چالش‌های پیش روی این صنعت قرار دارد مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار