تشریح جزئیات کوپن الکترونیک برای ۶۰ میلیون نفر به منظور تامین کالای اساسی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح اعطای کوپن الکترونیک کالاهای اساسی به ۶۰ میلیون نفر با بودجه سی هزار میلیارد تومانی را تشریح کرد.

به گزارش رصد روز ، مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص جزئیات طرح این کمیسیون درمورد اعطای کوپن الکترونیک کالاهای اساسی به ۶۰ میلیون نفر، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، قیمت بسیاری از کالاهای مورد نیاز مردم در سبد خانوار، دچار افزایش قیمت شد و به همین منظور طرح اعطای کوپن الکترونیک کالاهای اساسی تدوین شده است.

وی درخصوص آنکه آیا ۶۰ میلیون نفر نیازمند کالاهای اساسی در کشور وجود داد، گفت: این رقم بر اساس آمارهای وزارت رفاه، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و جمع بندی کمیسیون برنامه و بودجه استخراج شده است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه کسی در اصل این موضوع شبهه‌ای وجود ندارد، افزود: بیشترین چالش ما برای نحوه تامین اعتبار این طرح ۳۰ هزار میلیارد تومانی است که مرکز پژوهش‌ها پیشنهاد حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی را داده است اما در کمیسیون هنوز بحث‌ها درباره تأمین اعتبار آن در جریان است.

رضاخواه گفت: هنوز منابع این طرح قطعی نشده و به احتمال بسیار زیاد اعتبار آن از محل فروش دارایی‌های دولت تامین می‌شود و مجلس نیز مجوزهای لازم را به دولت برای اصلاح بودجه خواهد داد.

وی درباره نحوه اجرای این طرح توضیح داد: احتمالا در اجرای این طرح در سه مرحله به حساب‌بانکی سرپرست‌های خانوار و به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان واریز شده و این اعتبار برای خرید کالاهای اساسی قابل استفاده است و مردم می‌توانند از بین دویست کالای اساسی اقدام به تامین مایحتاج خود می‌کنند.

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط