تصاویر حیرت انگیز از ماه صورتی در آسمان شب

دومین ماه کامل فصل بهار در سال ۲۰۲۴ در نیمکره شمالی زمین طلوع کرد و در سراسر جهان تصاویری از آن ثبت و منتشر شد که در اینجا گلچینی از بهترین و تاثیرگذارترین تصاویر ماه صورتی کامل از ایالات متحده و همچنین فرانسه، بریتانیا و هند را می‌توانید...

به گزارش رصد روز، تصور می‌شود نام «ماه صورتی» از قبایل بومی آمریکا سرچشمه گرفته باشد. نام‌های دیگری نیز برای این ماه در نظر گرفته می‌شود که عبارتند از ماه در حال رشد، ماه ماهی، ماه تخم‌گذاری غازها و ماه قورباغه.

دومین ماه کامل فصل بهار در سال ۲۰۲۴ در نیمکره شمالی زمین طلوع کرد و در سراسر جهان تصاویری از آن ثبت و منتشر شد که در اینجا گلچینی از بهترین و تاثیرگذارترین تصاویر ماه صورتی کامل از ایالات متحده و همچنین فرانسه، بریتانیا و هند را می‌توانید مشاهده کنید.

نام «ماه صورتی» به این معنا نیست که قمر زمین در چنین روزی رنگ صورتی به خود می‌گیرد بلکه به این دلیل است که رنگ گل‌های بهاری که در این زمان از سال شکوفا می‌شوند، صورتی است. مانند تمام ماه‌های کامل، «ماه صورتی» نیز در تمام طول شب قابل مشاهده بود و در هنگام غروب خورشید از شرق طلوع می‌کرد و هنگام طلوع خورشید در غرب غروب می‌کرد.

 

 

به نقل از فوربز، تصور می‌شود نام «ماه صورتی» از قبایل بومی آمریکا سرچشمه گرفته باشد. نام‌های دیگری نیز برای این ماه در نظر گرفته می‌شود که عبارتند از ماه در حال رشد، ماه ماهی، ماه تخم‌گذاری غازها و ماه قورباغه.

برای مدت کوتاه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای، «ماه صورتی» به رنگ نارنجی به نظر می‌رسید. این پدیده به این دلیل اتفاق می‌افتد که بیننده ماه را از میان ضخیم‌ترین لایه جو زمین می‌بیند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار