تعداد معاملات مسکن در تهران چگونه بود؟

بازار مسکن در تهران از بیشترین آشفتگی برخوردار است و این موضوع بیش از همه مستأجران را اذیت خواهد کرد تا جائیکه دولت با ورود به این مسئله تصمیم گرفت مانع از افزایش بیش از 25 درصدی نرخ اجاره بها شود. 

به گزارش رصد روز ، گرانی قیمت مسکن در کشور دلائل بسیار زیادی دارد که از آن جمله می توان به سرمایه ای شدن این موضوع اشاره کرد. افزایش قیمت مسکن در تهران از ۵ میلیون به ۱۷ میلیون سبب شده تا مشتریان مسکن را بیشتر سرمایه گذاران تشکیل دهند نه عموم مردم. افزایش قیمت مسکن در ایام کرونا به خوبی نشان می دهد که بازار مسکن زیر سایه تصمیمات دولتی به ثبات نمی رسد. افزایش تعداد معاملات مسکن در یکی از سخت ترین شرایط کشور حاوی نکاتی است.

بازار مسکن در تهران از بیشترین آشفتگی برخوردار است و این موضوع بیش از همه مستأجران را اذیت خواهد کرد تا جائیکه دولت با ورود به این مسئله تصمیم گرفت مانع از افزایش بیش از ۲۵ درصدی نرخ اجاره بها شود.

البته وضعیت در سایر استانهای کشور بهتر نیست به عنوان مثال در استان لرستان شاهد افزایش ۳۵ درصدی اجاره بها بودیم. بر این اساس از فرودین تا تیرماه ۹۹ بیشترین تعداد معاملات مسکن از فروردین تا خردادماه مربوط به منطقه ۵ تهران با ثبت ۱۸۶ مبایعه نامه و کمترین آن با ۱۲ مبایعه نامه به منطقه ۲۲ اختصاص دارد.

قیمت هرمتر خانه در منطقه ۵ از ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در فروردین به ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در خرداد ماه ۹۹ رسید که رشد ۲۲ درصدی را ثبت کرده است.

در منطقه ۲۲ اما افزایش قیمتها روند کندتری داشت و از ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در فرودین به ۱۷ میلیون ۵۰۰ هزار تومان در خرداد ۹۹ رسید.

منطقه یک تهران نیز ۶۵ مبایعه نامه را در در سه ماه ثبت کرد و هر متر خانه در این منظقه از تهران از ۳۱ میلیون و ۹۰۰ به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در خردادماه رسید.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

آخرین اخبار