تعدیل روشنایی بزرگراه‌های پایتخت با هدف صرفه‌جویی در برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: همزمان با مانور هماهنگ کشوری و با هدف صرفه‌جویی در مصرف گاز مورد استفاده نیروگاه‌های برق، روشنایی بزرگراه‌های اصلی پایتخت تعدیل می‌شود.

به گزارش رصد روز ،به‌گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، حسین صبوری افزود: در ادامه مانور تعمیرات سراسری شبکه های توزیع برق کشور که در ماه گذشته برگزار شد و تداوم اجرای طرح‌های بازسازی شبکه توزیع برق کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه پایانی هر ماه، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیز همگام و هماهنگ با سایر شرکت های توزیع برق در سراسر کشور، در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ آذر ماه، اقدام به اصلاح، بهسازی و تعدیل روشنایی بزرگراه‌های اصلی پایتخت کرد.

وی با بیان اینکه آغاز فصل زمستان، کاهش دما و وارد شدن سامانه‌های گرمایشی به مدار مصرف، هر ساله منجر به افزایش قابل توجه مصرف گاز در کشور می‌شود، اجرای این طرح را اقدامی موثر برای همکاری در تامین گاز مصرفی مورد نیاز هموطنان دانست.

 

صبوری افزود: با کاهش روشنایی معابر اصلی، میزان مصرف برق و در نتیجه نیاز نیروگاه‌های تولید برق به گاز نیز کاهش قابل توجهی پیدا خواهد کرد و این اقدام در استقبال از زمستان و برنامه ریزی عبور از بحران‌های احتمالی ناشی از تغییرات جوی همچون سیل و طوفان، اثربخشی قابل قبولی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ادامه داد: در این مانور و طی دو روز حضور نیروهای عملیاتی در همه مناطق برق تهران، بر اساس مطالعات کارشناسی انجام شده و سناریوی فنی تعیین شده، روشنایی بزرگراه‌های اصلی پایتخت به صورت یک در میان و زیگزاگی، تعدیل و همچنین پایه‌های روشنایی آسیب دیده، اصلاح و بهسازی خواهد شد.

مانور اصلاح و تعدیل روشنایی پایتخت، از ساعات آغازین صبح پنجشنبه ۲۷ آذر ماه با حضور و نظارت مستقیم مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و مشارکت گسترده همه نیروهای عملیاتی مناطق ۲۲ گانه برق در تهران و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی پایتخت، آغاز شده و هم اکنون در حال اجراست.

 

بزرگترین طرح اصلاح سیستم‌های روشنایی معابر و جاده‌های بین شهری کشور با هدف کاهش مصرف به میزان یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، روز گذشته (پنجشنبه) آغاز شد.

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید                      

 

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار