تقدیر ولودیمیر زلنسکی از بوریس جانسون

در آخرین روزهای نخست‌وزیری بوریس جانسون در انگلیس، رئیس‌جمهوری اوکراین او را یک «دوست واقعی» خواند و از او تقدیر کرد.

به گزارش رصد روز، در آخرین روزهای نخست‌وزیری بوریس جانسون در انگلیس، رئیس‌جمهوری اوکراین او را یک «دوست واقعی» خواند و از او تقدیر کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در پیامی به روزنامه دیلی میل انگلیس نوشت که امیدوار است با جانشین بوریس جانسون هم روابط نزدیکی داشته باشد.

او همچنین به ساندی تایمز گفت که استقبال از نخست‌وزیر بعدی انگلیس در اولویت قرار دارد.

او گفت: وقتی فهمیدیم که قرار است تغییراتی در دولت انگلیس ایجاد شود، نگران شدیم. جانسون از ما حمایت می‌کرد و خیلی چیزها به رهبر بستگی دارد. رهبر کسی است که ارتباط برقرار می‌کند. این رهبر است که میان یک کشور و مردمش میانجی‌گری می‌کند و رهبر بر جامعه تاثیر دارد.

او همچنین در این پیام از لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس و گزینه جانشینی جانسون و بن والاس، وزیر دفاع این کشور تقدیر کرد و آن‌ها را «رهبرانی بزرگ و دوستان اوکراین» خطاب کرد.

زلنسکی گفت: جانسون در تمام دیدارهایمان، یک سوال خیلی خوب می‌پرسید، دیگر چه؟ دیگر چه می‌خواهید؟ سیاستمداران کمی هستند که برای انجام چنین کاری آماده باشند.

جانسون روز سه‌شنبه منصب نخست‌وزیری انگلیس را ترک کرده و جای خود را به برنده رقابت میان لیز تراس و ریشی سوناک (خزانه‌دار انگلیس) می‌دهد.

علاوه بر این، به نقل از وبسایت روزنامه اوکراین، مشاور رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی گفت، تنها اوکراین می‌تواند تعیین کند جنگ چه زمانی پایان یابد و افزود، کی‌یف دارد آرام آرام مناطقی را که روسیه موقتا اشغال کرده بود، آزاد می‌کند.

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی (رئیس‌جمهوری اوکراین) در توییتر نوشت: مقامات روسیه دائما این شعار عجیب را تکرار می‌کنند که «عملیات ویژه نظامی به وقتش تمام می‌شود» و «غرب پایان عملیات ویژه نظامی را به تعویق انداخته است».

او تصریح کرد: ظاهرا آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند بفهمند که اوکراین اکنون در حال آزادسازی تدریجی مناطقش بوده و درباره زمان پایان جنگ تصمیم می‌گیرد.

پودولیاک همچنین افزود، میزان غرامتی که روسیه در آینده خواهد پرداخت نیز تنها توسط اوکراین تعیین خواهد شد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط