تلاش برای نزدیک‌تر شدن نظرات دولت و مجلس درباره بودجه/ اثر تحریم را کمرنگ‌تر کردیم

رییس جمهور گفت: توانستیم اثر تحریم را کمرنگ‌تر کنیم و نگذاشتیم دشمن به اهداف شوم خود برسد.

به گزارش رصد روز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر سه شنبه در حاشیه جلسه سران سه قوا که به میزبانی قوه قضاییه برگزار شد، سلامت، معیشت، بی‌اثر کردن و لغو تحریم‌های ظالمانه را محورهای گفت و گوهای این نشست ذکر کرد و افزود: در زمینه سلامت، مردم کار بسیار بزرگی در این مدت انجام دادند و با اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی آمار فوتی‌ها دوباره به دورقمی برگشت و برای ما بسیار مهم است که این آمار را پایدار نگه داریم.

وی با تاکید بر اینکه مساله سلامت مردم و مقابله با کرونا جزو موارد اصلی و مورد توجه ویژه دولت است، گفت: در فضای مجازی صحبت‌ها و دغدغه‌هایی درباره واکسن برای مردم بیان می‌شود. بدون تردید یکی از مسائل مهم دولت در این مقطع تامین واکسن مورد نیاز مردم است. چه ساخت داخلی که اقدام می‌شود و چه خرید از شرکت‌های مطمئنی که مورد اعتماد صددرصد است و دولت می‌تواند در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

رییس جمهوری اضافه کرد: دولت هم در زمینه تهیه واکسن از کواکس درخواست را مطرح کرده و هم پول آن را پرداخت کرده است و میلیون‌ها دوز واکسنی که از این طریق خریداری شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.  از منابع دیگر هم دنبال تهیه واکسن هستیم. بنابراین مردم در این زمینه اصلا نگرانی نداشته باشند.

رییس دولت تدبیر و امید در ادامه به مساله معیشت مردم اشاره کرد و گفت: سه سال در یک جنگ بزرگ اقتصادی بودیم و مردم با ایستادگی و مقاومت توانستند از پیچ و خم‌های بسیار پیچیده و سخت عبور کنند. لایحه بودجه دولت و اقدامی که مجلس شورای اسلامی در زمینه بودجه سال آینده انجام می‌دهد، یکی از مسائل مهم در زمینه معیشت سال آینده  مردم است.

وی افزود: امروز هم با رییس مجلس و قوه قضاییه بحث‌هایی درباره آنچه در لایحه دولت آمده بوده و آنچه در کمیسیون تلفیق انجام می‌گیرد، گفت و گو شد. تلاش ما این است که نظرات دولت و مجلس به هم نزدیکتر شود و ما بتوانیم به اهدافی که در این لایحه مورد نظر ما بوده است، توسط کمیسیون تلفیق و بعد مجلس شورای اسلامی- با نزدیک شدن افکار و همفکری‌هایی که باید در این زمینه انجام بگیرد- برسیم.

روحانی  اضافه کرد: امروز تصمیم گرفتیم بخش اجرا و کمیسیون تلفیق جلسات بیشتری داشته باشد تا بودجه به گونه‌ای تصویب شود که به نفع همه مردم و اقتصاد و رشد و توسعه کشور باشد.

رییس جمهوری اضافه کرد: تلاش همه ما این است که وابستگی بودجه جاری را از نفت برای همیشه  ببریم و این کار در این چند سال اخیر به خوبی انجام گرفته است یعنی وابستگی بودجه اجرایی به نفت همواره کاسته شده است و امسال هم همینطور خواهد بود و امیدواریم هزینه‌های جاری ما به نفت وصل نشود و از منابع دیگر تامین شود.

وی ادامه داد: دولت در این سه سال به کمک مردم و هدایت رهبر معظم انقلاب ما توانستیم تحریم را کم اثر کنیم. البته نمی توان آثار تحریم را صفر کرد، اما آن چیزی که مورد انتظار دشمنان بود نگذاشتیم که آنها به اهداف شومشان خود برسند.  آنچه مورد نیاز ضروری مردم بود با همه سختی‌ها وارد کردیم. مقداری که لازم بوده،  اجناسی را صادر کنیم به هر قیمتی صادرات را انجام دادیم.  امسال هم تا مقطعی که هستیم، رقم صادرات و واردات قابل قبول است.

رییس جمهوری با بیان اینکه همه نیازهای ضروری تا امروز خریداری شده است، ‌افزود: همه سفارشات مربوط به کالاهایی که در سال ۱۴۰۰ وارد می‌شود، بحث شد. بنابراین همه نیازهای مردم در سال ۹۹ هم خریداری و هم تامین شده است و برای سال آینده هم انجام می‌گیرد.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص بازگشت ‌آمریکا به برجام با بیان این که منطق ما در زمینه تحریم روشن است، گفت: تحریم یک عمل ظالمانه از سوی دشمنان ایران و مردم ایران است که باید برداشته شود.

وی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، تعهد در برابر تعهد، هر گام عملی در برابر گام عملی است. ما خیلی دلمان می‌خواهد در پایان دولت دوازدهم اگر خدا توفیق داد و در مردادماه وقتی تحویل دولت سیزدهم دادیم، امیدواریم آن زمان هم کرونا را مهار و کنترل کرده باشیم و هم از تحریم عبور کرده باشیم تا دولت سیزدهم بتواند با جاده‌ای هموارتر همه اهداف ملی ملت بزرگ ایران را اداره کند.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار