تلاش برای کاهش ۱۰ میلیون متر مکعبی مصرف انرژی

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: تلاش می شود با اعمال مدیریت مصرف بتوان تا ۱۰ میلیون متر مکعب درمصرف انرژی کاهش داده شود.

به گزارش رصد روز،” همایون حائری” روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت سوخت نیروگاه ها، صنایع و مدیریت مصرف انرژی (گاز و برق) کشور افزود: تلاش برای کاهش مصرف انرژی کمک خواهد کرد نیروگاه ها بتوانند از سوخت گاز برای تولید برق استفاده کنند.

وی برگزاری جلسه را با هدف تعامل با وزارت نفت و شرکت ملی گاز برشمردتا بتوانند با اتخاذ راهکارهای مناسب سوخت مورد نیازنیروگاه ها تامین شود.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: مدیریت مصرف انرژی اولویت همه اقدام ها است و بر این اساس و با اقدام هایی که از ماه پیش صورت گرفت تووانستیم مدیریت مصرف را عملیاتی کرده و موفقیت حاصل شود.

حائری گفت: دو سال گذشته با اعمال روش های مدیریت مصرف و همکاری خوب مردم پیک مصرف کاهشی شد و امسال تلاش می شود بر مدیریت مصرف انرژی تمرکز کرده و با کاهش مصرف انرژی کمک کنیم گاز نیرو گاه ها تامین شود.

معاون وزیر نیروگفت: به دلیل برودت هوا، رشد مصرف گاز بیشتر از میزان پیش بینی شده بوده است و به همین دلیل در برخی از نیروگاه ها مجبور به استفاده از سوخت دوم شده ایم.

حائری توضیح داد: آبان ماه سوخت معادل نیروگاه ها ۱۹۵ میلیون متر مکعب(یا لیتر) بود که در آذرماه به ۱۸۵ میلیون مترمکعب کاهش یافت.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: تاکنون در دیماه ۱۸۳ میلیون متر مکعب ( لیتر ) کاهش داشته که تلاش خواهیم کرد با اقدام های مدیریت مصرف به میزان ۱۰ میلیون متر دیگر کاهش یابد.

وی با بیان اینکه رشد مصرف انرژی در کشور زیاد است افزود: این شدت مصرف در بخش گاز به ویژه سبب شده در تامین گاز نیروگاه ها محدودیت ایجاد شود.

حائری اضافه کرد: مردم بهترین نقش را برای کمک به کاهش مصرف گاز دارند تا به این ترتیب سوخت گاز نیروگاه ها کاهش یافته و دیگر نیازی به استفاده از سوخت دوم نباشد.

پیشتر مدیرعامل شرکت گاز استان تهران اعلام کرد: میزان مصرف گاز در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافت.

 

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار