تمدید زمان تکمیل طرح اقدام ملی مسکن تا پایان مهرماه

وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه بین وزارت راه و شهرسازی و ستاد مقابله با کرونا، موفق به اخذ مصوبه شدیم که به موجب آن زمان ثبت نام طرح تسهیلات ودیعه مسکن برای مستاجران تا پایان مهرماه سال جاری تمدید شود.

به گزارش رصد روز ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی عصر امروز مورخ ۱۲ مهرماه سال جاری، در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مابین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با حوزه مسکن، ضمن اشاره به تمدید مهلت ثبت نام طرح ودیعه مسکن، گفت: در جلسه بین وزارت راه و شهرسازی و ستاد مقابله با کرونا، موفق به اخذ مصوبه شدیم که به موجب آن زمان ثبت نام طرح تسهیلات ودیعه مسکن برای مستاجران تا پایان مهرماه سال جاری تمدید شود.

وزیر راه و شهرسازی در تشریح دلایل تمدید مهلت ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن، گفت: تمدید این تسهیلات به آن دلیل انجام شد که مستاجرانی که موفق به ثبت نام نشدند یا در مهلت مقرر از خبر گرفتن تسهیلات آگاه نگشتند، نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

**۴۰ هزار مستاجر تسهیلات ودیعه دریافت کردند

این مقام مسئول در توضیح آمار مرتبط با تسهیلات ودیعه مسکن گفت:  تا کنون ۱۳۸ هزار مستاجر در تسهیلات ودیعه مسکن تشکیل پرونده داده اند؛ ۴۰ هزار نفر تا کنون وام گرفته اند ولی به طور کلی قرار است به ۶۰۰ هزار نفر این تسهیلات پرداخت شود.

وی با اشاره به آمار مرتبط با تکمیل آورده طرح اقدام ملی مسکن افزود: از تعداد ۴۶۰ هزار واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن، ۱۴۰ هزار نفر نسبت به تکمیل پرونده اقدام کردند، از تعداد  ۱۴۰ هزار نفر نیز، ۱۰۰ هزار نفر در بانک عامل مسکن افتتاح حساب کرده و ۷۰ هزار نفر نیز نسبت به واریز وجه اقدام کردند.

*تمدید زمان تکمیل طرح اقدام ملی مسکن تا پایان مهرماه

اسلامی با اشاره به تمدید زمان تکمیل آورده طرح اقدام ملی مسکن، تاکید کرد: در طرح اقدام ملی ۱۶۰ هزار نفر عقب ماندگی داریم که باید مردم واریز این وجوه را تسریع کنند تا طرح اقدام ملی در زمان بندی مشخص پیگیری شود. بر همین اساس آخرین مهلت تکمیل آورده طرح اقدام ملی تا پایان مهرماه تمدید شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عقد تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد و کشاورزی، گفت: نخستین همکاری ما با وزارت جهاد کشاورزی در راستای توسعه ساخت طرح ملی مسکن واگذاری حداکثری اراضی در اختیار این وزارتخانه به راه و شهرسازی بود. امیدواریم این روند تسریع شده و اراضی بیشتری برای ساخت مسکن در اختیار داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به ماده ۶ قانون ساماندهی و تولید مسکن، افزود: همه دستگاه‌ها موظف به واگذاری اراضی مازاد خود به وزارت جهاد کشاورزی هستند. همچنین آئین نامه اجرایی ماده ۶ قانون ساماندهی را اخیراً در هیئت دولت اصلاح کردیم که بر اساس آن هر دستگاهی اراضی مازاد خود را برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد تا ۵۰ درصد این اراضی به همان دستگاه واگذار می‌شود ولی این به این معنی نیست که اگر دستگاهی تعداد کارکنانش بیش از ۵۰ درصد باشد آنها را تحت پوشش قرار ندهیم.

لازم به تاکید است براساس تفاهم‌نامه مذکور، ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طی ۳ سال برای تامین مسکن کارکنان و بازنشستگان وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط