ثبت ۱۸۷۴ تولد توسط مادران ۱۰ تا ۱۴ ساله در ۸ ماهه ۱۴۰۰

به گزارش اختصاصی رصد روز ، شمارش تولدها در ۸ ماهه ابتدایی سال جاری نشان میدهد که طی این مدت ۱ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۹۷۶ تولد در کشور ثبت شد که از این تعداد ۷۳۵ هزار و ۳۸۸ نفر پسر و ۶۸۷ هزار و ۵۸۸ نفر نیز دختر هستند. آمار نگران کننده فرزندآو...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، شمارش تولدها در ۸ ماهه ابتدایی سال جاری نشان میدهد که طی این مدت ۱ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۹۷۶ تولد در کشور ثبت شد که از این تعداد ۷۳۵ هزار و ۳۸۸ نفر پسر و ۶۸۷ هزار و ۵۸۸ نفر نیز دختر هستند.

آمار نگران کننده فرزندآوری توسط مادران ۱۰ تا ۱۴ سال

 

نگاه به توزیع سنی مادران نشان میدهد در مجموع ۱۸۷۴ تولد توسط مادران ۱۰ تا ۱۴ سال ثبت شده که آمار تکان دهنده ای استمادران ۳۰ تا ۳۴ سال نیز ۳۹۰ هزار و ۴۸ تولد را ثبت کردند که بیشترین تولد ثبت شما در میان گروههای سنی مختلف است. مادران در رده سنی مثبت ۵۵ سال نیز در این آمار ۱۱۴ تولد را به نام خود ثبت کردند. 

این موضوع نشان میدهد که به برخی مسائل در خانواده ها باید اهتمام جدی داشت چراکه بارداری در سنین پایین عوارض جدی برای مادران دارد که کم خونی و مشکلات کروموزومی تنها بخشی از آن است. مشکلات دیگری مانند احتمال پوچی استخوان در سنین بالاتر و یا آسیب های جسمی به سبب آماده نبودن فیزیک مادر و همین طور افسردگی های شدید پس از زایمان در این سنین از جمله شایع ترین خطراتی است که مادران نوجوان و کم سن را تهدید می کند. البته در کنار آسیب های وارده به مادر باید احتمال زایمان نارس و یا مشکلات عدیده را نیز برای فرزندان در نظر گرفت.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار