همزمان با افزایش سرمایه بانک تجارت؛

جابجایی شاخصهای تعیین کننده توسط بانک تجارت در بهمن سال جاری

بانک تجارت با افزایش درآمد هرسهم، رشد تراز مالی، بهبود درآمدهای عملیاتی و تعدیل سپرده گذاریها در کنار افزایش سرمایه 50 درصدی در بهمن ماه 1402 کارنامه قابل توجهی ارائه داد.

به گزارش رصد روز، بانک تجارت در شرایطی برای سرمایه خود را از محل سود انباشته به منظور بهبود کفایت سرمایه واصلاح ساختار مالی آماده می شود به میزان ۵۰ درصد افزایش داد که نه ماهه ۱۴۰۲ را با ثبت رکوردهای قابل توجهی به پایان رساند. (اینجا بخوانید)

با افزایش سرمایه ۵۰ درصدی بانک تجارت سرمایه ثبتی این بانک به ۳۳۵ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریال رسید تا به این ترتیب شاهد افزایش سرمایه نظارتی و رشد کفایت سرمایه آن باشیم که زمینه افزایش اعطای تسهیلات و درنتیجه رشد درآمدها را فراهم خواهد ساخت.

رشد درآمد هرسهم بانک تجارت 

مجمع افزایش سرمایه بانک تجارت در حالی برگزار شد که مروز تابلوی معاملاتی نماد این بانک خبر از رشد قابل توجه درآمد هر سهم آن می داد. براساس آخرین اطلاعات مندرج در تابلوی نماد”وتجارت” درآمد هرسهم  این نماد بانکی ۷۵۲ ریال نشان می دهد که نسبت به نه ماهه ۱۴۰۲ شاهد جهش قابل توجه آن هستیم که یکی از مهمترین پارامترهای درآمدزایی برای بنگاههای اقتصادیست.

جایگاه قابل قبول بانک تجارت در بازار سرمایه از حیث ارزش بازار، سودآوری ماهانه و حجم معاملات در کنار تأثیرگذاری آن بر شاخص کل و همچنین ضریب نقدشوندگی ۹۶ درصدی نماد “وتجارت” اهمیت آن را در بین سهامداران نشان می دهد و این در حالیست که اگر اعتماد از دست رفته به بازار سرمایه بر می گشت نتایج به دست آمده توسط بانک تجارت می توانست متفاوت تر از نمایش فعلی آن باشد.

بانک تجارت که نه ماهه ۱۴۰۲ را بارشد ۳۱ درصدی درآمدهای عملیاتی به پایان رسانده بود و همزمان توانسته بود درآمد تسهیلات و سپرده گذاری خود را به میزان ۳۶ درصد افزایش دهد و با رساندن خالص سود سرمایه گذاریهایش به ۲۹ هزار و ۵۶۸ میلیارد ریال گام مهمی در جهت تقویت شاخصهای تعیین کننده بردارد همچنین موفق شد در پایان آذرماه با رشد ۲۵۳ درصدی سود خالص و ۶۴۷ درصدی سود سهام پرداختنی و البته کسب سایر دستاوردها چهره متفاوت شبکه بانکی در پایان نه ماهه سال جاری باشد.

درخشش بانک تجارت در افزایش توان مالی

مدیران بانک تجارت با تلاش در جهت توسعه ارائه خدمات در سال جاری و نیز انتفاع بیشتر سهامداران در پایان بهمن ماه مجموع درآمدهای بانک را به ۸۷۳ هزار و ۹۲۱میلیارد ریال رساندند که این مقدار علاوه بر اینکه تفاوت معناداری با مدت مشابه سال قبل دارد بلکه رکورد مجموع درآمدهای این بانک در سال ۱۴۰۱ را جابجا کرد. بررسی ها نشان میدهد که مجموع درآمدهای بانک تجارت در سال گذشته ۷۲۳ هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال بود.

تراز مالی بانک تجارت در پایان بهمن ماه به ۲۷۳ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۲۱ درصدی آن هستیم.

جمع سپرده گذاری بانک تجارت در پایان بهمن امسال به ۳۰۱ هزار و ۷۲۷ میلیارد ریال رسید که این مقدار معادل ۷۰ درصد سپرده گذاری های این بانک در سال گذشته است والبته نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۲ درصدی را ثبت کرد.

مانده تسهیلات اعطایی بانک تجارت نیز در فاصله یکماه مانده به پایان سال به بیش از ۵۹۹ هزار میلیارد تومان رسید تا نسبت به سال گذشته ۲۰.۳ درصد افزایش داشته باشد و البته در این میان نباید رشد تسهیلات قرض الحسنه بانک تجارت نیز مورد توجه است. مانده تسهیلات قرض الحسنه این بانک در پایان بهمن ۱۴۰۲به ۶۳ هزار میلیارد ریال رسید که رشد ۶۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته دارد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط