جانشین مدیرعامل سامسونگ کره به ۳۰ ماه زندان محکوم شد

دادگاهی در سئول کره جنوبی جانشین مدیرعامل فقید شرکت سامسونگ را به گذراندن 30 ماه زندان محکوم کرد.

به گزارش رصد روز، به نقل از رویترز، جی وایلی، جانشین مدیرعامل شرکت سامسونگ کره جنوبی به خاطر پرداخت رشوه امروز در دادگاهی در کره جنوبی به دو سال و نیم زندان محکوم شد. پدرش که قبلا مدیرعامل سامسونگ بود چند ماه پیش درگذشته است و قرار بود لی به عنوان جانشین و میراث‌دار وی به عنوان مدیرعامل جدید منصوب شود.

این اتفاق می‌تواند بحرانی جدی برای جانشینی وی به جای پدرش در هدایت یک شرکت بزرگ فناوری نظیر سامسونگ ایجاد کند. با این حکم فعلا پسر مدیرعامل فقید سامسونگ برای مدتی از روند تصمیم‌گیری‌ها در این شرکت بزرگ کره‌ای کنار گذاشته خواهد شد.

پدرش در ماه اکتبر درگذشته است و محکومیت وی می‌تواند روند تصدی پست پدر توسط پسر را مختل کند. لیِ ۵۲ ساله به خاطر پرداخت رشوه به یکی از نزدیکان پارک گئون هی، رئیس جمهور سابق کره جنوبی محکوم شده است.

دادگاه عالی سئول جرم رشوه دادن وی را تایید کرده و وکیل وی پس از صدور حکم دادگاه در این باره گفت: طبیعت این پرونده سوءاستفاده رئیس جمهور سابق این کشور از قدرت و نقض حق آزادی و تملک شرکت‌ها بوده است. با توجه به این اتفاق حکم دادگاه تأسف‌آور است.

لی پیشتر حدود یک سال را به خاطر این جرم در زندان سپری کرده و انتظار می‌رود و این دوران از مدت محکومیتش کم شود و نهایتا پسر مدیرعامل فقید سامسونگ ۱۸ ماه را باید در زندان سپری کند. البته وی ۷ روز وقت دارد تا به حکم دادگاه عالی کره جنوبی اعتراض کند، اما کارشناسان قضایی می‌گویند شانس کمی وجود دارد که این حکم تغییر کند.

صدور این حکم از سوی دادگاه عالی کره باعث شده تا سهام شرکت سامسونگ و زیرمجموعه‌های آن حدود ۴ درصد سقوط کند.

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار