جدول جدیدترین قیمت مسکن در بازار تهرانی ها

فروشندگانی که به قصد ارتقای ملک خود و خرید خانه بزرگ تر وارد بازار شده اند برای پذیرش ریسک افزایش ناگهانی قیمت ها ابتدا خرید خود را انجام داده و معمولا معاملات سریع توسط این فروشندگان انجام می شود. به گزارش رصد روز، گزارش تورمِ منتشرشده ا...

فروشندگانی که به قصد ارتقای ملک خود و خرید خانه بزرگ تر وارد بازار شده اند برای پذیرش ریسک افزایش ناگهانی قیمت ها ابتدا خرید خود را انجام داده و معمولا معاملات سریع توسط این فروشندگان انجام می شود.

به گزارش رصد روز، گزارش تورمِ منتشرشده از سوی مرکز آمار ایران در روز دوم اسفند نشان می‌دهد نرخ تورم ماهانه و نقطه‌ای در بخش مسکن کمتر از درصد تغییر هر دو بازه زمانی در شاخص کل است. اگرچه برخی گمان می‌کنند این نکته می‌تواند خبر خوبی برای بازار مسکن باشد، اما از نگاه برخی تحلیلگران این موضوع می‌تواند به معنای عقب‌ماندگی مقطعی بازار مسکن از تورم عمومی و جبران آن در ماه‌های آتی باشد.

حجت میرزایی – اقتصاددان – معتقد است این نکته آماری خبر خوبی برای بازار مسکن نیست. او می‌گوید بازار مسکن در وضعیت متعارفی قرار ندارد و در چنین شرایطی گروه خاصی در بازار مسکن در حال فعالیت هستند. او درباره جنس خریداران فعلی در بازار مسکن کنونی می گوید : برخی سفته بازان که قدرت ریسک کم‌تری دارند و به دنبال سود آنی نیز هستند در بازار مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مسکن از جنس دارایی است و نسبت به بازار ارز و سکه ریسک کم تری دارد، همچنین هزینه نگهداری آن هم کمتر است.حضور این نوع خریداران به بازار مسکن شاید تعداد معاملات را بالا ببرد اما منجر به افزایش قیمت مسکن خواهد شد و دسترسی را برای گروه های کم درآمد کاهش می دهد و مدت انتظار برای صاحبخانه شدن را طولانی می کند.

او ادامه می دهد: به دلیل آن که مسکن از جنس دارایی است هر کسی بتواند ۵ متر هم خانه خود را بزرگ تر کند این کار را انجام می دهد. اما این نگرانی وجود دارد که بعد از فروش امکان خرید دوباره مسکن وجود نداشته باشد برای همین معمولا قبل از فروش واحد مسکونی خریداری و بعد ملک خود را به فروش می رسانند که سبب خرید و فروش های سریع در بازار مسکن می شود

اما معاملات مسکن هزینه بر است و این جا به جایی ها نیز به راحتی انجام پذیر نیست. وی معتقد است در حال حاضر در بازار مسکن بیشتر تمایل به خرید وجود دارد و همه خریدار هستند تا فروشنده.

نکته ای که در فایل های فروش مسکن هم نمود دارد و بیشتر فایل های فروش قرمز هستند و فروشندگان هم تمایلی به عقب نشینی قیمتی ندارند .

بیشتر فروشندگان مسکن قیمت پیشنهادی شان بالای متری ۵۰ میلیون تومان است هرچند که درمیان خانه های قدیمی می توان آپارتمان هایی که در محدوده قیمتی متری ۳۰ میلیون تومان هم پیشنهاد شده اند را پیدا کرد .

222222222222222222

مطالب مرتبط

آخرین اخبار