جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور/ فعالیت کدام مشاغل در شهرهای قرمز مجاز است؟ + جدول

با توجه به شیوع کرونای جهش‌یافته انگلیسی و افزایش شهرهای قرمز و نارنجی در کشور، فعالیت برخی مشاغل محدود خواهد شد.

به گزارش رصد روز، علیرغم توصیه مقامات بهداشتی به پرهیز از سفرهای نوروزی، مصوبات ستاد مقابله با کرونا باعث شد که در ایام نوروز شاهد افزایش چشمگیر سفرهای نوروزی باشیم به طوری‌که ترددهای بین استانی از ۲۹ اسفند ۹۹ تا ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۴۴ درصد رشد داشته است.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

در حال حاضر ۴۷ شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۲۶ شهرستان در وضع نارنجی هستند و برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت “از” و “به” شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع و مشمول جریمه پانصد هزار تا یک میلیون تومانی است.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

رنگ‌بندی مراکز استان‌ها مطابق تصویر زیر است.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

نحوه فعالیت اصناف و اداره‌ها در مناطق نارنجی و قرمز

در مناطق نارنجی یک سوم کارمندان مشاغل ضروری باید به صورت دورکاری کار خود را انجام دهند و سایر ادارات هم باید با نیمی از کارمندان خود به صورت دورکاری فعالیت کنند.

در شهرهای قرمز، حضور کارمندان ادارات ارائه‌دهنده خدمات مهم به نصف کاهش پیدا می‌کند و یک دوم کارمندان باید به صورت دورکار، امور مربوطه را انجام دهند. در سایر اداراتی که خدمات غیرضروری ارائه می‌دهند، دو سوم کارمندان به صورت دورکار، کارهای مربوطه را باید انجام دهند.

در شهرستان‌های قرمز فعالیت مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ به مدت دو هفته تعطیل است و باید ۵۰ درصد کارمندان حضور پیدا کنند.

گروه شغلی ۱ که در شهرهای قرمز نیز باید فعالیت کنند. 

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

فهرست گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ که در مناطق قرمز مشمول محدودیت هستند.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

ممنوعیت تردد شبانه

تردد شبانه در تمام شهرهای کشور از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد ممنوع و مشمول جریمه است.

رکوردزنی کرونا در تهران

طبق اعلام فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، ویروس کرونا به شدت فعال شده و هرگونه تردد غیرضروری در شهر به استقبال مرگ رفتن است.

در استان تهران در هفته دوم فروردین‌ماه به طور چشمگیری آمار در همه شاخص‌ها افزایش یافته و بیشترین میزان مرگ و میر در دو هفته اول فروردین ماه مربوط به روزهای هشتم، نهم و دوازدهم است.

بالاترین میزان بستری نیز مربوط به روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین است و بالاترین میزان مراجعین سرپایی به مراکز درمانی، در سه روز اخیر رخ داده است؛ همچنین در حال حاضر تعداد بستری‌ها در استان تهران از عدد ۳۷۱۲ نفر گذشته که در طول پنج ماه اخیر یک رکورد جدید است.

نمودار میزان بستری در تهران مطابق تصویر زیر و دارای روند صعودی است.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

۵ بیماری در صدر علل مراجعه به اورژانس

طبق اعلام سازمان اورژانس کشور، بیماری‌های تنفسی، تروما، بیماری‌های قلبی، گوارشی و سکته مغزی عمده‌ترین علل مراجعه به اورژانس بیمارستانی بوده‌اند.

افزایش چشمگیر حوادث ترافیکی در نوروز

تنها از ۲۵ اسفندماه ۹۹ تا ۱۱ فروردین سال جاری، بیش از ۳۳ هزار نفر از هموطنان در حوادث ترافیکی و تصادفات جاده‌ای مصدوم شده‌اند که بیش از ۲۳ هزار نفر مرد و حدود ۹۰۰۰ نفر زن بوده‌اند. بیشرین مأموریت‌های اورژانسی مربوط به حوادث ترافیکی نیز در دو استان تهران و خراسان رضوی انجام شده است.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

 

تسنیم

مطالب مرتبط

آخرین اخبار