جزئیات نحوه رسیدگی به برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مدرک تحصیلی و رزومه کاری وزرای پیشنهادی و میزان انطباق این موراد با اسناد بالادستی از طریق سامانه در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد و آنها در کمیسیون به وزراء نمره می‌دهند.

به گزارش رصد روز، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، گفت: رزومه کاری و مدرک تحصیلی وزراء پیشنهاد‌ی دولت سیزدهم و میزان انطباق آنها با اسناد بالادستی و قابلیت اجرای برنامه‌های آنها از طریق سامانه در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: معاونت نظارت و معاونت قوانین مجلس در این زمینه کار راستی‌آزمایی این برنامه‌ها و مدارک تحصیلی را انجام می‌دهند تا کار با دقت بیشتری به پیش رود.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: این اطلاعات در رابطه با وزراء در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد و آنها در بررسی‌های خود در رابطه با مدرک و سابقه کاری وزراء در کمیسیون‌ها به وزراء نمره می‌دهند.

سلیمی خاطرنشان کرد: پس از آغاز بررسی‌ها در کمیسیون‌های تخصصی، رسیدگی به رأی اعتماد در صحن مجلس آغاز می‌شود و در ابتدای بررسی کارنامه کاری هر وزیر ابتدا گزارش کمیسیون مرتبط با حوزه کاری آن وزارتخانه قرائت می‌شود و بعد مجلس وارد بررسی صلاحیت خواهد شد.

وی افزود: کمیسیون ۱۰ دقیقه فرصت دارد تا گزارش خود را در مورد بررسی‌های انجام شده در جلسات کمیسیون قرائت کند و اگر کمیسیون‌های مرتبط با حوزه کاری وزارتخانه از یک کمیسیون بیشتر باشد، زمانی که در اختیارشان قرار می‌گیرد ۵ دقیقه است.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: جلسات کمیسیون‌ها برای بررسی کارنامه و رزومه کاری نمایندگان از فردا تا سه شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و جلسات صحن برای بررسی رأی اعتماد به کابینه از روز شنبه هفته آینده ۳۱ مرداد ماه آغاز خواهد شد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

فارس

مطالب مرتبط