حذف موانع بانکی برای اختصاص تسهیلات به مرغداران و دامداران

وزیر جهاد کشاورزی گفت: چک‌های برگشتی و بدهی‌های معوقه برای اجرای این طرح توسط بانک مرکزی مانع زدایی شده‌اند.

به گزارش رصد روز،جواد ساداتی نژاد در نشست وبیناری هماهنگی پرداخت تسهیلات به مرغداران، دامداران و… در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها که با حضور معاونین وزیر، مدیرعامل بانک کشاورزی، رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استانی و مدیران شعب بانک کشاورزی در استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، یکی از موضوعات مهم تأمین نقدینگی بوده، این امر با کمک بانک کشاورزی در حال اجرا است.

وی افزود: معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت‌خانه تا پایان اجرای این طرح در بانک کشاورزی مستقر خواهد بود، همچنین امروز تقاضای ۱۵۰۰ نفر به بانک کشاورزی ارسال شده که نشان دهنده شروع فرآیند است.

ساداتی نژاد تاکید کرد: شعب بانک در سراسر کشور به صورت سه نوبت به متقاضیان خدمت رسانی خواهند کرد تا دامدارن و مرغداران در لحظه بتوانند خرید خود را انجام دهند.

وی افزود: چک‌های برگشتی و بدهی‌های معوقه برای اجرای این طرح توسط بانک مرکزی مانع زدایی شده‌اند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ هزار تن نهاده دامی در بازارگاه بارگذاری شده است، عنوان کرد: این نهاده‌ها با نرخ نیمایی ذرت ۱۱۳۰۰ تومان، جو ۱۱,۳۰۰ تومان و کنجاله ۱۶,۳۰۰ تومان بارگذاری شده و تا پایان هفته به بیش از ۹۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی افزود: نهاده‌های دامی بارگذاری شده با ارز ترجیحی هم توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور و بخش خصوصی، از بنادر به سمت استان‌ها در حال ارسال است.

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه جوجه ریزی به هیچ عنوان نباید کاهش یابد، گفت: رؤسای سازمان‌ها در استان‌ها و مدیران شهرستان‌ها باید به خوبی این بخش را مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان مرغ گوشتی و تخم مرغ نگران مازاد تولید نباشند، خاطرنشان کرد: خرید تضمینی مرغ و تخم مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای افزایش ذخایر استراتژیک انجام خواهد شد.

مقام عالی وزارت تصریح کرد: برنامه ریزی لازم برای صادرات پلت، جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه‌دار انجام شده است.

وی با بیان اینکه حذف عوارض صادرات شیر خشک در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است، گفت: شیر مازاد دامداران توسط شرکت‌های زنجیره تولید شیر خریداری خواهد شد تا به شیرخشک تبدیل شود و مازاد شیر در روستاها هم توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خریداری می‌شود.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه رؤسای بانک‌ها نقش کلیدی در اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها دارند، تاکید کرد: شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور ابزار مهم توفیق این طرح و استمرار آن هستند، بنابراین امنیت غذایی کشور در دست رؤسای شعب بانک کشاورزی است.

وی با بیان اینکه ما مثل کوه پشت دامداران و مرغداران هستیم، اظهار کرد: مرغداران و دامداران نباید هیچ دغدغه‌ای برای تأمین و تولید داشته باشند و ما بنا داریم در جیب مرغداران گوشتی، غیر گوشتی و گاوداران پول بگذاریم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار