حقوق دریافتی سربازان وظیفه بسیار ناچیز است و باید اصلاح شود

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از پیگیری کمیسیون متبوع خود برای حل مشکل حقوق دریافتی سربازان وظیفه خبر داد و گفت: وزیر دفاع درباره حقوق سربازان وظیفه به مجلس پاسخ می‌دهد.

به گزارش رصد روز ، علی خضریان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص حقوق دریافتی سربازان وظیفه اظهار داشت: در ماده ۴۹ و ۵۰ قانون خدمت وظیفه عمومی در خصوص به صورت شفاف نحوه محاسبه حقوق سربازان مشخص شده است که در حال حاضر حقوق دریافتی سربازان وظیفه با قانون فاصله زیادی دارد.

رییس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل ۹۰ در ادامه گفت: در شرایط حال حاضر وضعیت اقتصادی و تورم در کشور مشکلات معیشتی فراوانی را برای عموم جامعه خصوصا اقشار ضعیف فراهم کرده است و سربازان در حال خدمت نیز بیشتر از قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: با استناد به اظهارات رییس ستاد کل نیروهای مسلح، تنها ۱۳ درصد از حقوق مصوب تمامی سربازان وظیفه پرداخت می‌شود که این میزان حقوق پرداختی به سربازان حتی کفاف مایحتاج روزانه و هزینه رفت و آمد آنها به محل خدمتشان را هم نمی‌دهدکه این شرایط برای سربازان متاهل و سرپرست خانوار بسیار سخت تر است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی یاد آور شد: یکی از رسالت‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، پشتیبانی از نیروهای مسلح کشور است و ماده ۴۹ و ۵۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، دولت را بر پرداخت ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق پایوران به سربازان مجرد و متاهل ملزم نموده است. بر همین اساس تأمین بودجه مورد نیاز به عهده وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است و باید در اختیار نیروهای مسلح قرار گیرد.

خضریان خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده مردم در مجلس این مشکل را در قالب سوال از وزیر دفاع مطرح کردم و امیدوار هستیم با همکاری این وزارتخانه پرداخت حقوق سربازان وظیفه طبق قانون انجام پذیرد تا بخشی از مشکلات این عزیزان مرتفع شود.

 

 

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار