حمایت از تولید در اولویت برنامه های بانک رفاه کارگران

کارگران و بازنشستگان به عنوان صاحبان اصلی بانک رفاه کارگران همواره در کانون توجهات این بانک قرار داشته‌اند و بخش قابل توجهی از برنامه‌های توسعه‌ای بانک رفاه با محوریت رفع نیازهای مالی آن‌ها و ارائه خدمات متنوع تسهیلاتی به آنان تدوین و اجر...

به گزارش رصد روز، تنها راه دستیابی به توسعه پایدار و همچنین حفظ استقلال کشور، از مسیر توجه به “تولید ملی” می‌گذرد و در این مسیر نقش کارگران و تلاشگران عرصه کار و تولید، نقش بسیار موثر و تعیین کننده ای است. بدون شک کارگران به عنوان یکی از شریف ترین و ارزشمندترین اقشار جامعه، نقش محوری در دستیابی به توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی کشور را برعهده دارند.

کارگران و بازنشستگان به عنوان صاحبان اصلی بانک رفاه کارگران همواره در کانون توجهات این بانک قرار داشته اند و بخش قابل توجهی از برنامه های توسعه ای بانک رفاه با محوریت رفع نیازهای مالی آن ها و ارائه خدمات متنوع تسهیلاتی به آنان تدوین و اجرایی شده است.

بانک رفاه کارگران در سال جاری نیز که تحت عنوان سال “تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” نام گذاری شده است، در تلاش است تا به سهم خود در راستای حمایت از تولید ملی و تلاشگران این عرصه گام بردارد و نسبت به توسعه بیش از پیش ارائه خدمات اعتباری و تسهیلاتی به کارگران اقدام کند.

یکی از اقدامات مهم این بانک در همین راستا،حمایت از طرح ملی خانواده موتورهای کم مصرف یورو ۶،  با مشارکت ۳۵ میلیون یورویی است. حمایت از این طرح به منظور حرکت در راستای راهبرد جدید این بانک است. راهبرد و برنامه های شبکه بانکی و به ویژه بانک رفاه کارگران بر این مبنا قرار گرفته است که پشتیبانی لازم از واحدهای تولید اتفاق بیفتد و موانع پیش رو از جمله انتقال ارز و واردات کالا و مواد اولیه برطرف شود.

در همین زمینه بانک رفاه کارگران در تلاش است تا شرایط پرداخت تسهیلات برای واحدهای تولیدی به سهولت انجام شود و برای تسریع در کار و با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا در صدد پرداخت تسهیلات به صورت الکترونیک است تا مراجعه تولیدکنندگان و مشتریان به شعب به حداقل برسد.

فراهم کردن زمینه و بستر اقداماتی همچون، تملیک نشدن واحدهای تولیدی، بخشودگی جرایم، استمهال و دریافت تسهیلات مواد اولیه از جمله برنامه های این بانک است تا در راستای تحقق شعار سال گام بردارد.

یکی دیگر از اقدامات بانک رفاه کارگران در حوزه حمایت از بازنشستگان در حوزه مسکن است. این بانک به منظور رفاه حال بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی به افراد فاقد مسکن، تسهیلات مسکن پرداخت می‌کند. در سال ۹۹ نیز مبلغ تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان از ۲۳۰ میلیارد  به ۲۲۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت و با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامتی این قشر از مشتریان بانک، ۳۳۰ هزار فقره تسهیلات به صورت غیرحضوری و حضوری پرداخت شد.

در پایان باید گفت، بانک رفاه کارگران همچون سال های گذشته با تشکیل کمیته‌ای، برنامه‌های مفید و عملیاتی را در راستای کمک به واحد های تولیدی و اشتغال زایی به ویژه در مناطق محروم کشور، تدوین کرده است تا بتواند در زمینه تحقق شعار سال اقدامات مناسبی را اجرایی کند.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

روابط عمومی بانک رفاه

مطالب مرتبط