حمله روسیه به سیلوهای غلات اوکراین / عرضه جهانی غذا با تهدید روبرو می شود

تصاویر آمریکایی که به دست رویترز رسیده است، خسارات وارده به یک مرکز نگهداری غلات را در شرق اوکراین نشان می‌دهد و حاکی از شدت حملات ارتش روسیه است، حملاتی که عرضه جهانی غذا را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش رصد روز، تصاویر آمریکایی که به دست رویترز رسیده است، خسارات وارده به یک مرکز نگهداری غلات را در شرق اوکراین نشان می‌دهد و حاکی از شدت حملات ارتش روسیه است، حملاتی که عرضه جهانی غذا را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.

در این دو تصویر سیاه‌وسفید ساختمان‌های مستطیل شکل بلندی در شرق اوکراین دیده می‌شود، یکی صحیح و سالم در در ماه ژانویه و دیگری با سقفی خراب شده در ماه مارس.

یک مقام آمریکایی در اظهاراتی درباره این تصاویر غیرمحرمانه گفت، آمریکا اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد نیروهای روسیه مکررا تاسیسات ذخیره غلات در شرق اوکراین را تخریب کرده‌اند.

این مقام گفت: از اواخر ماه مارس دست‌کم شش تاسیسات ذخیره غلات در این حملات آسیب دیده‌اند.

وی افزود: آسیب بی‌ملاحظه روسیه به این سیلوهای غلات نمونه بارز تاثیر مستقیم جنگ پوتین بر غیرنظامیان اوکراین و تهدید آن علیه امنیت غذایی سراسر جهان است.

این مقام آمریکایی تصریح کرد، از آنجا که کشورهای آفریقا و خاورمیانه به غلات اوکراین وابسته هستند، تخریب این ذخایر غلات می‌تواند منجر به کمبود و نتیجتا افزایش قیمت غلات در این کشورهای آسیب‌پذیر شود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار