خبر خوش ایلان ماسک برای مردم دنیا+ جزئیات

خبر «ایلان ماسک» درباره تاریخ عرضه چت‌بات‌های «گراک ۲» و «گراک ۳» نشان می‌دهد که هر دو تا پایان سال جاری در بازار خواهند بود.

به گزارش رصد روز،  خبر «ایلان ماسک» درباره تاریخ عرضه چت‌بات‌های «گراک ۲» و «گراک ۳» نشان می‌دهد که هر دو تا پایان سال جاری در بازار خواهند بود. «ایلان ماسک»(Elon Musk) تاریخ عرضه دو چت‌بات جدید هوش مصنوعی را اعلام کرد.

 

ماسک اعلام کرد که احتمالا «گراک ۲»(Grok ۲) در ماه اوت و «گراک ۳» تا پایان سال جاری در دسترس قرار می‌گیرد. این خبر پس از عرضه موفقیت‌آمیز چت‌بات «گراک ۱.۵» منتشر شد. انتظار می‌رود گراک ۲ یک پیشرفت بزرگ باشد که توسط ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود. این تاریخ‌ها آزمایشی هستند و ممکن است تغییر کنند.

کارهای زیادی برای توسعه یک مدل هوش مصنوعی باید انجام شوند. ماسک اظهار داشت که مجموعه داده‌ها برای چت‌بات‌های هوش مصنوعی ضروری هستند و چالش‌های متعددی در طول فرآیند آموزش مدل ایجاد می‌شوند. وی ضمن اشاره به این نکته که نسخه‌های آینده یک پیشرفت بزرگ را در مجموعه داده‌ها خواهند داشت، گفت که پاکسازی مدل‌های زبانی بزرگ از داده‌های آموزشی اینترنت به کار زیادی نیاز دارد.

گراک ۲ در مجموع احتمالا دو ویژگی متمایز خواهد داشت که پرسش و پاسخ و تولید تصویر هستند. هدف گراک ۲، پاسخ‌گویی به هر پرسش احتمالی با دانش در لحظه جهان است. هوش مصنوعی تخیلی «جارویس»(Jarvis) فیلم «مرد آهنی»(Iron Man) و کتاب کمدی علمی-تخیلی «راهنمای مسافران مجانی کهکشان»(The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy) الهام‌بخش این مدل جدید بوده‌اند. کافی است بگوییم ایلان ماسک با منابعی که در اختیار دارد، در تلاش است تا داستان‌های تخیلی را به واقعیت تبدیل کند. اگر او موفق شود، این یک کار قابل توجه خواهد بود زیرا به یک معیار برای پیشرفت‌های آینده هوش مصنوعی تبدیل خواهد شد.

شرکت «ایکس‌ای‌آی»(xAI) ماسک در تلاش است تا تولید تصویر را در گراک ادغام کند و از نتایج جستجوی وب بهره ببرد. این شرکت در حال حاضر روی آموزش مدل‌های خود کار می‌کند که استانداردی را در صنعت ایجاد کرده‌اند. این روند آموزش، HumanEval و MATH را شامل می‌شود اما محدود به آنها نیست.

شرکت «دل»(Dell) به زودی می‌تواند از هر مدل مرتبط با هوش مصنوعی که ایلان ماسک به بازار عرضه می‌کند، پشتیبانی کند. به گفته «مایکل دل»(Michael Dell) مدیرعامل آن، این شرکت در حال همکاری با شرکت «انویدیا»(Nvidia) برای ساخت یک کارخانه هوش مصنوعی است. دل گفت که برای تقویت قابلیت‌های هوش مصنوعی گراک با شرکت ایکس‌ای‌آی کار خواهد کرد.

می‌توان گفت که هنوز چیزهای زیادی در حوزه هوش مصنوعی در راه هستند. رقابت بین غول‌های فناوری مانند گوگل، مایکروسافت و ایکس‌ای‌آی همچنان ادامه دارد. تقریبا هر پروژه‌ای با هدف ارائه در لحظه بهترین قابلیت‌های داده انجام می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که گفت‌وگوهای چت‌بات بیشتر شبیه به انسان و آموزنده و سازنده باشند. حوزه‌هایی مانند داده‌ها و حریم خصوصی وجود دارند که سرمایه‌گذاران هوش مصنوعی به دنبال ایمن‌سازی آنها هستند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار