خبر مهم درباره همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان

ولی اسماعیلی از تصویب اعتبار ۹۰هزارمیلیاردی در کمیسیون تلفیق بودجه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

به گزارش رصد روز، ولی اسماعیلی از تصویب اعتبار ۹۰هزارمیلیاردی در کمیسیون تلفیق بودجه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

ولی اسماعیلی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد این کمیسیون برای تأمین اعتبار لازم درخصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال آینده خبر داد و گفت: سال گذشته حدود ۹۰ درصد از پرداختی‌های بازنشستگان کشوری را ساماندهی و همسان‌سازی کردیم که بخشی نیز باقی مانده‌اند.

وی با بیان اینکه برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز سال گذشته حدود ۴۰ درصد همسان‌سازی انجام شد، ادامه داد: ۸۹هزار میلیارد تومان سال گذشته برای همسان‌سازی‌ها اعتبار مصوب شده بود اما متأسفانه در لایحه دولت برای بودجه سال ۱۴۰۱ منابعی برای ادامه همسان‌سازی‌ها در نظر گرفته نشده بود که در این زمینه کمیسیون اجتماعی بنا به وظیفه ذاتی خود پیشنهاداتی را به کمیسیون تلفیق ارائه کرد.

نماینده گرمی در مجلس با اعلام اینکه پیشنهاد کمیسیون برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای سال آینده ۱۲۰هزار میلیارد تومان بود، اضافه کرد: با اختصاص ۹۰هزار میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق موافقت شد، البته تلاش خواهیم کرد در صحن علنی مجلس این ۱۲۰هزار میلیارد تومان را تصویب کنیم.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره محل تأمین منابع این همسان‌سازی حقوق‌ها، گفت: این ۹۰هزار میلیاردی که اختصاص داده شده از هدفمندی یارانه‌ها بوده است، البته دیون تأمین اجتماعی حدود ۴۰۰هزار میلیارد است که می‌تواند از این منبع نیز برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان استفاده کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار