خواب زمستانی سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در ۹ ماهه اول سال/کار سخت مدیران جدید بعد از عملکرد ضعیف مدیران قدیم

به گزارش اختصاصی رصد روز ، اوضاع در سرمایه گذاری گروه توسعه ملی اصلا خوب نیست. برای درک بهتر این مسئله باید این نکته را یادآور شد که در نه ماهه سال جاری آنقدر سرمایه از دست این گروه رفت که نگرانی ها در خصوص این شرکت بیش از همیشه باشد. نگا...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، اوضاع در سرمایه گذاری گروه توسعه ملی اصلا خوب نیست. برای درک بهتر این مسئله باید این نکته را یادآور شد که در نه ماهه سال جاری آنقدر سرمایه از دست این گروه رفت که نگرانی ها در خصوص این شرکت بیش از همیشه باشد. نگاهی به گوشه ای از هنر خراب کردن منابع در این شرکت تنها یک سؤال را به ذهن متبادر می کند و آن اینکه دقیقاً در چنین برهه ای هنر مدیران این شرکت باید چه می شد و آیا مدیریت بحران در چنین بزنگاههایی نباید نمود پیدا کند؟

سود هر سهم این شرکت در پایان سال قبل یک هزار و ۷۲۶ ریال بود که در پایان نه ماهه سال جاری به ۱۲۷ ریال رسید. کاهش ۱۲۵۹ درصدی سود هر سهم تنها بخشی از اتفاقاتی است که در این شرکت افتاد.

سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها در پایان سال قبل ۱۴ هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال بود در نه ماهه امسال به هزار میلیارد هم نرسید و رقم ۷۴۰ میلیارد و ۸۸۸ میلیون رریال را نشان می دهد که حتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ریزش ۷۹۶ درصدی را ثبت کرد.

درآمدهای عملیاتی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی نیز با کاهش ۱۱۲۸ درصدی در نه ماهه امسال به ۳ هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارای کاهش ۱۲۴ درصدی دارد.

سود انباشته شرکت نیز در همین بازه زمانی با کاهشی ۱۲۷ درصدی نسبت به پاتیان سال قبل به ۱۸ هزار و ۲۵۱ درصد تکیه زده.

سرمایه گذاری توسعه ملی 2

منتظریم تا علت این همه ریزش در دوره مدیریت قبل آن هم در شرکتی که شاهد حضور آن در گروههای مختلفی از محصولات شیمیایی ، ساختمان، برق، دانش بنیان، ریسندگی، لاستیک ، بانک و بیمه، کشاورزی، سیمان، فرآورده های غذایی و آرایشی و بهداشتی هستیم روشن شود تا مشخص گردد که چطور علیرغم افزایش قیمت همه این اقلام باید در این شرکت این همه ریزش های کلان اتفاق می افتاد.

مدیریت جدید سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و بانک ملی در دولت آیت‌الله رئیسی، این شرکت را با چنین وضعیتی تحویل گرفته‌اند و می‌توان وضعیت «وبانک» را نمونه خروار دانست. گویا بابک سعیدی در گروه توسعه ملی کار سختی در پیش دارد و مدت‌ها طول خواهد کشید تا آثار زیانبار مدیریت سابق از بین برود

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

2 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

فاطمه حسینی

پاسخ دادن

۱۷ بهمن ۱۴۰۰


چه عجیب واقعا نمیدونید درآمد سود سهام یه هلدینگ پس از برگزاری مجمع شرکتهای سرمایه پذیر محقق میشه. سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها هم مربوط به همهی شرکت ها میشه که اجازه فروش نداشتن سود انباشته هم پایین اومده چون مجمع رفته و تقسیم سود داشته

    امین رجب خواه

    پاسخ دادن

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰


    تراز در این باره می تونه صورتهای مالی نه ماهه سال قبل باشه

آخرین اخبار