دادن آدرس واشنگتن به مردم کار اشتباهی بود

دولت آقای روحانی در یک قضیه مانند انتخاب وزیر صمت نشان داد که از داخل با مشکلاتی روبروست که بیرون از دولت مردم نتیجه آن را می بینند. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، چند روزیست که در فضاهای مختلف تحلیهای متفاوتی از جمله حسن روحانی مبنی بر آدرس مشکلات واشنگتن دی سی و کاخ سفید است می گذرد. بیان این جمله دلالت بر این امر خواهد داشت که توان داخلی برای جلوگیری از از فشار بیشتر همین عملکردیست که مشاهده می کنیم و دولتی که چندماهی بیشتر از عمرش باقی نمانده از همه ظرفیتهای خود استفاده کرده است. دلاری نزدیک به ۳۰ هزار تومانی ، مرغ ۲۱ هزار تومانی ، سکه ۱۴ میلیونی و وضعیت بازار بورس آیا همه آدرسشان جایی است که حسن روحانی گفته یا باید به لایه های داخلی مدیریت نیز توجه کرد؟ به عبارت دیگر آیا دولت هیچ راهی جز پیاده سازی این سیاستها نداشت؟ آیا دلار تبیین و تثبیت دلار ۴۲۰۰ تومانی که به عقیده بسیاری از کارشناسان تبعات بدی را برای اقتصادی کشور به همراه داشت باید در این جمله رئیس جمهور توضیح داده شود؟ انور حبیب زاده دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره به خبرنگار رصد روز گفت:

ما منکر تأثیر تحریمها بر اقتصاد کشور نیستیم همانطور که منکر کمک کاریها و کج کاریهای برخی مدیران نیستیم. وضعیتی که در دولت آقای روحانی پیش آمده نرکیب اتاق فکر دولت را نشان می دهد. دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس تشریح کرد: در حال حاضر شاخص فلاکت نشان می دهد که ما با وجود داشتن منابع جایگاه مناسبی را برای خود فراهم نکرده ایم. مهمترین مقوله های اقتصادی کشور به دنبال صورتجلسه هستند که معنی آن این است که ما با وجود اینکه یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا هستیم اما برای تحصیل این منابع در جای درست تدبیر خوبی اتخاذ نکرده ایم.

انور حبیب زاده بیان داشت: این که آقای روحانی آدرس واشنگتن را می دهد حرف جدیدی نیست اما تدبیر جدید ایشان کجاست؟ ما از زمان انقلاب با این تحریمها روبرو بودیم و هستیم زیرا پای آرمان خود ایستاده ایم اما اینکه رئیس جمهوری برای کم کردن فشارها از دولت یا به هر دلیل دیگری این جمله را بیان می کند جای تعجب دارد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: دولت آقای روحانی در یک قضیه مانند انتخاب وزیر صمت نشان داد که از داخل با مشکلاتی روبروست که بیرون از دولت مردم نتیجه آن را می بینند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار