درآمد ۵ میلیونی با فالو و لایک در اینستاگرام/ گیمرها چقدر حقوق می‌گیرند؟

سایت‌های انتشار آگهی، این روزها به محلی برای کاریابی هم تبدیل شده‌اند؛ در میان پیشنهادات کاری، وعده درآمدهای دلاری هم دیده می‌شود یا پیشنهاداتی برای کسب درآمد ماهیانه پنج میلیون تومانی با فالو و لایک در اینستاگرام.

به گزارش رصد روز، وضعیت اقتصادی و بیکاری‌های ناشی از کرونا، برخی از افراد را به سمت یافتن شغل در فضای مجازی، به ویژه از نوع دورکاری سوق داده است. آگهی‌های زیادی برای انواع کارهایی از این دست در سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور دیده می‌شود.

در میان این آگهی‌ها، موارد زیادی به به کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی اختصاص دارند. بیشتر آگهی‌دهندگان تاکید کرده‌اند که وعده آنها بر خلاف موارد مشابه، کاملا واقعی است.

برخی آگهی‌‌ها معادل دلاری درآمد را هم درج کرده‌اند یا مدعی شده‌اند افراد می‌توانند درآمد خود را به ارزهای دیگری چون دلار و روبل دریافت کنند.

کسب درآمد با فالو و لایک اینستاگرام

آگهی‌دهندگانی وعده می‌دهند که افراد می‌توانند بدون هیچ سرمایه اولیه‌ای با با لایک و فالو در اینستاگرام، درآمدهای ماهانه بیشتر از دو میلیون و حتی تا پنج میلیون داشته باشند.

برای مثال، در یک آگهی به افراد وعده داده شده است که در ازای ساخت اکانت اینستاگرام و ورود آن در برنامه‌ای به عنوان «توربو فالوور»، می‌توانند درآمد کسب کنند؛ به این صورت که در ازای دنبال (فالو) کردن دیگران به آنها سکه تعلق می‌گیرد و در ادامه سکه‌های جمع‌آوری شده خود را به آگهی‌دهنده می‌فروشند.

آگهی‌دهندگانی وعده می‌دهند که افراد می‌توانند بدون هیچ سرمایه اولیه‌ای با با لایک و فالو در اینستاگرام، درآمدهای ماهانه بیشتر از دو میلیون و حتی تا پنج میلیون داشته باشند.

از همکاری در فروش تا بازی در کلیپ

اصطلاحی به عنوان اینستاگرامر نیز در برخی آگهی‌ها دیده می‌شود که نوعی همکاری در فروش کالاست. به این صورت که افراد، محصولاتی را در صفحه اینستاگرام خود معرفی می‌کنند و در ازای فروش آنها، پورسانت می‌گیرند.

تعدادی از آگهی‌دهندگان نیز به ادمین صفحه اینستاگرام یا تلگرام، آگهی‌گیرنده، افزایش دنبال‌کننده یا تولیدکننده محتوا، همکاری در فروش یا بازیگر در کلیپ اینستاگرام نیاز دارند.

برخی حقوق دریافتی را توافقی یا پورسانتی اعلام کرده‌اند. در برخی آگهی‌ها اما میزان حقوق ذکر شده است که بسته به نوع کار از یک میلیون تومان آغاز می‌شود و تا هشت میلیون تومان نیز می‌رسد. بیشتر آنها هم دورکاری هستند.

بازی کن و پول بگیر

بر اساس آگهی‌های دیوار و شیپور، با بازی‌های کامپیوتری هم می‌توان درآمد کسب کرد. برای مثال کاربری برای استخدام « فارمر بازی» آگهی داده و به افرادی که ترجیحا دانشجو باشند، وعده داده است که با چند ساعت بازی در لپ‌تاپ خود، می‌توانند درآمد کسب کنند.

آگهی‌هایی برای استخدام گیمر نیز در این سایت‌ها دیده می‌شود. در یکی از آگهی‌ها برای کار تمام وقت (۸ ساعت در روز)، حقوق ماهیانه یک میلیون تومانی پیشنهاد شده است.

بعضی آگهی‌ها نیز کار پاره وقت با حقوق یک تا دو و نیم میلیون تومانی را به افراد پیشنهاد کرده‌اند که می‌تواند در طول شبانه روز در شیفت‌های مختلف انجام شود.

آگهی‌هایی برای استخدام گیمر نیز در این سایت‌ها دیده می‌شود. در یکی از آگهی‌ها برای کار تمام وقت (۸ ساعت در روز)، حقوق ماهیانه یک میلیون تومانی پیشنهاد شده است

مدلینگ ژل و بوتاکس

مدلینگ نیز از جمله آگهی‌های پرتعداد است. البته در برخی از این آگهی‌ها، رقم مشخصی برای درآمد دیده نمی‌شود و به واژه‌هایی چون پروژه‌ای یا توافقی اشاره شده است؛ اما تعدادی از آنها ارقامی حدود دو تا پنج میلیون تومان را وعده داده‌اند.

در میان آگهی‌های مدل، بعضی به تزریق ژل و بوتاکس و کاشت ابرو اختصاص دارد.

وعده حقوق ۸ میلیوت تومانی برای بازاریابی

همچنین دعوت از بازاریاب و ویزیتور، از جمله آگهی‌ها پرتعداد در سایت‌هایی چون دیوار و شیپور محسوب می‌شوند. در این نوع آگهی‌ها در مقابل نوع قرارداد، واژه‌های پاره‌وقت، تمام‌وقت یا پورسانتی دیده می‌شود.

میزان حقوق پرداختی هم متفاوت است؛ در میان آنها، هم پیشنهادهای دو تا سه میلیونی دیده می‌شود و هم پنج تا هشت میلیون تومانی. بعضی البته وعده تسویه حساب روزانه داده‌اند.

در این آگهی‌ها، یا اصلا اشاره‌ای به موضوع بیمه نشده است یا در مقابل این بخش، کلمه «دارد»، دیده می‌شود. در تعداد زیادی از آگهی‌ها، تاکید شده است که کسب و کار مورد نظر به نیروی خانم نیاز دارد.

 

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید   

 

 

 

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط