در زمان مناظرات ریاست جمهوری برق قطع نمی‌ شود

سخنگوی صنعت برق از آمادگی همه اکیپ‌های عملیاتی صنعت برق برای تامین برق در سراسر کشور در زمان دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش رصد روز، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در حال حاضر ۱۸۳۳ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده که در طول سال‌های گذشته احداث شده اند، برق تولیدی خود را به شبکه سراسری می‌فروشند.

رجبی مشهدی با بیان این که این نیروگاه‌ها براساس نرخ خرید تضمینی برای نیروگاه‌های جدید و نرخ تعیین شده توسط هیات تنظیم بازار برق برای سایر نیروگاه‌ها به شبکه برق می‌فروشند، خاطرنشان کرد: نرخ هیأت تنظیم حدود ۴ برابر بالاتر از سقف قیمت بازار عمده فروشی برق است.
رجبی مشهدی تصریح کرد: ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های تولید پراکنده در پیک سال گذشته ۱۶۶۴ مگاوات بود که این میزان هم اکنون به ۱۸۳۳ مگاوات افزایش یافته است. همچنین تولید این نیروگاه‌ها از ابتدای سال تا کنون نسبت به دوره مشابه سال گذشته تقریبا ۱۰ درصد رشد داشته است.

رجبی مشهدی گفت: امروز سه شنبه ۱۸  خرداد ماه، شرایط برای تامین بدون مشکل برق فراهم است.

او افزود: پیش بینی های لازم برای تداوم پایدار برق به ویژه در هنگام برگزاری دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است و در این خصوص پرسنل عملیاتی صنعت برق در آمادگی کامل به سر می برند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی در کوتاه ترین زمان ممکن به رفع آن اقدام کنند.

سخنگوی صنعت برق از مشترکان خواست تا در صورت بروز اختلال در شبکه، موارد را از طریق تلفن ۱۲۱ در سراسر کشور به شرکت های برق اطلاع دهند.

برپایه این گزارش، شرکت برق منطقه‌ای تهران با ۳۶۹ مگاوات و برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با ۱۰ مگاوات، به ترتیب بیشترین و کمترین آمار منصوبه نیروگاه‌های تولید پراکنده را در اختیار دارند.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط