در شهرداری منطقه ۴ تهران چه خبر است؟

بررسی برخی مستندات از ساخت سازه های فعلی نشان می دهد که برخی از ساختمانهای این منطقه 120 متر از حدود قانونی تجاوز کرده و با توجه به اینکه 7 طبقه ساخت را شاهدیم حدوداً 210 متر اضافه بنا خواهد شد که در این صورت با حساب زمینهای این منطقه که ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، موضوع تخلفات از استانداردها و مجوزهای ساخت و ساز هرچند که در شهرستانها و استانهای مختلف کشور هربار به نوعی جدید تکرار می شود اما اصلی ترین مسئله ای که به این معضل دامن می زند خلأ قانونی در این بخش است که باعث می شود چهره ای زشت از برخی شهرها و شهرستانها نمایش داده شود. این در حالیست که در بسیاری از کشورها برای زیبایی محل سکونت افراد بومی کسی حق نخواهد داشت تا حتی ارتفاع ساختمان خود را از سایر سازه ها بیشتر در نظر بگیرد. مشابه این اتفاق را ما در جزیره کیش نیز مشاهده می کنیم. باید اذعان کرد که یکی از راههایی که موجب تشویق گردشگران می شود انجام موضوعاتیست که نه تنها هزینه زیادی برای مدیران ندارد بلکه با رعایت آنها سیمای بهتر و زیباتری از شهر را تماشا کرد. مدیران شهرداری و افرادی که در این زمینه تصمیم گیر هستند باید به این مسئله توجه کنند که تجاوز از حریم تعیین شده اولا سبب تضییع حقوق سایر شهروندان خواهد شد که به مثابه حق الناس است دوما بدعتی را پایه گذاری می کند که برخی با چنگ زدن به آن موجب برهم زدن انضباط اجتماعی می شود. شهرداری منطقه ۴ تهران که مدیریت آن را محمد محمد دوست در اختیار دارد جائیست که اخیراً ساخت و سازهای آن نشان می دهد که عده ای با تمسک به برخی از ضعفها در حوزه اجرایی شهری منظره ای زشت را برای منطقه رقم زده اند. این ساخت و سازها که هنوز در مرححله ساخت هستند با تخطی از حریم ساخت خود موجبات ناراحتی همسایگان را فراهم کرده اما این مسئله با واکنشی از سمت شهرداری همراه نبوده. اینجا مجیدیه شمالی خیابان شهید کرد ،خیابان شریعتی غربی است ،صدور پروانه غیرقانونی موجب پیشروی طولی به میزان یک متر و بیست سانتی متر و افزایش غیر مجاز سطح اشغال در بنای ملک مورد نظر شده است. بررسی برخی مستندات از ساخت سازه های فعلی نشان می دهد که برخی از ساختمانهای این منطقه ۱۲۰ متر از حدود قانونی تجاوز کرده و با توجه به اینکه ۷ طبقه ساخت را شاهدیم حدوداً ۲۱۰ متر اضافه بنا خواهد شد که در این صورت با حساب زمینهای این منطقه که به طور میانگین بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان است بین ۱۲ میلیارد ۶۰۰ تا ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه آن می شود.

شهرداری منطقه ۴ تهران

شهرداری منطقه ۴ تهران

 

چرا شهرداری منطقه ۴ تهران با این تخلف که باعث تضییع حقوق شهروندی ،اخلال در نظم هم بادی ، اشراف به املاک مجاور و عدم رعایت مقررات شهرداری شده است برخورد نمیکند؟

چه اتفاقی باعث شده که بعضعی در روز روشن به چنین اقدام خلاف ضوابطی دست بزنند و بسیار مشتاقیم که ببینیم سکوت مدیران شهرداری در این خلاف استانداردها و مجوزهای ساخت و ساز به چه دلیلی است؟ آقای محمد محمد دوست بدون شک نخستین نفریست که باید در این مورد پاسخگو باشد.

در تصویر زیر شکایت برخی افراد ساکن در منطقه را مشاهده می کنیم:

 

” با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید “

مطالب مرتبط

آخرین اخبار