دستان بانک سپه در دستان کرونا

نکته جالب توجه و تأسف برانگیز اینجاست که کلیه خدمات الکترونیکی بانک سپه در یکی از حساسترین مقاطع از دسترس خارج شده. به عنوان مثال شماره پیامک 6715014 که جهت دریافت رمز پویا از طریق پیامک در سامانه بانک اعلام شده نیز کار نمیکند و اینترنت ب...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، قدیمی ترین بانک کشور که این روزها سایه اش روی سر ۵ بانک و مؤسسه اعتباری افتاده برای حل مشکلات زیرساختاری از چابکی لازم برخوردار نیست. بانک سپه که این روزها خود را نسبت به همیشه بزرگتر می بیند در حالی زیر بال و پر ۵ بانک و مؤسسه اعتباری را گرفته که حالا در ۲۵ روز گذشته نتوانسته از پس مشکل بوجود آمده در موضوع رمز پویا برآید. این اختلال که از تاریخ ۱۹ تیرماه در این بانک شروع شد قرار بود که به مدت ۲۴ ساعت قطع و تا یک هفته با اختلال مواجه شود که گویا ادامه پیش بینی ها درست از آب در نیامده و رمزساز بانک سپه و رمز پویا همچنان با مشکل روبرو هستند. این در حالیست که که طی روزهای گذشته با اوج گیری ویروس کرونا در کشور لازم لست تا حداکثر نکات بهداشتی رعایت شود اما اادامه این اختلال بسیاری را پای عابر بانکها کشانده تا از آن طریق به عملیات بانکی خود بپردازند. رمز دوم برای عملیات بانکی قرار بود که جهت حفظ امنیت حساب مشتریان بانکی برقرار شود اما حالا سلامتی آنها به واسطه این مشکل به خطر خواهد افتاد.

نکته جالب توجه و تأسف برانگیز اینجاست که کلیه خدمات الکترونیکی بانک سپه در یکی از حساسترین مقاطع از دسترس خارج شده. به عنوان مثال شماره پیامک ۶۷۱۵۰۱۴ که جهت دریافت رمز پویا از طریق پیامک در سامانه بانک اعلام شده نیز کار نمیکند و اینترنت بانک نیز با همین مشکل روبروست. رمزساز سپه نیز که هیچکدام از رمزهایی که برای عملیات های مختلف بانکی ارائه می دهد معتبر نیست.

رمز دوم بانکی که بدون آن هیچ عملیاتی امکان پذیر نیست در شرایطی با اختلال جدی در بانک سپه روبرو شده که پیامک ارسالی به مشتریان بانک خبر از رفع مشکل در یک هفته داشت از آن زمان تا کنون آمار کرونا در کشور هر روز افزایشی بوده و میزان موارد ابتلا و بعضاً فوت بیماران نشان از حداکثر حساسیت ها در این زمینه می دهد. مدیران بانک سپه که این روزها گویا مسئله ادغام بانکی حسابی سرشان را شلوغ کرده آیا در جریان مشکل به وجود آمده هستند که جان عده زیادی از هموطنان خصوصاً آن دسته از عزیزانی که سن و سال بالاتری دارند و شاید جز بانک سپه در بانک دیگری حساب ندارند با این شرایط با خطر روبروست؟ آیا رئیس کل بانک مرکزی به این قضیه اشراف دارند که قدیمی ترین بانک کشور با ادامه این اختلالات شائبه های زیادی را در خصوص مدریت بانک با وضعیت جدید به وجود آورده؟

 

با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید

مطالب مرتبط