دعوای ۲ میلیون دلاری شرکت زیر مجموعه پست بانک با هواپیمایی نفت /خروج ارز با بی احتیاطی

دعوای 2 میلیون دلاری شرکت زیر مجموعه پست با هواپیمایی نفت به سالهای نه چندان دور باز می گردد. مسئله ای که باعث شد به ارزش دلار همان زمان بیش از 704 میلیارد ریال خسارت ایجاد شود و به ارزش دلار فعلی این ضرر و زیان به بیش از 468 میلیارد ریال...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، دعوای ۲ میلیون دلاری شرکت زیر مجموعه پست بانک با هواپیمایی نفت به سالهای نه چندان دور باز می گردد. مسئله ای که باعث شد به ارزش دلار همان زمان بیش از ۷۰۴ میلیارد ریال خسارت ایجاد شود و به ارزش دلار فعلی این ضرر و زیان به بیش از ۴۶۸ میلیارد ریال برسد.

 

اما موضوع دعوای ۲ میلیون دلاری چیست؟

 

شرکت هواپیمایی نفت در سال ۱۳۹۱ مبلغ ۲ میلیون و ۳۶ هزار و ۹۴۳ دلار امریکا با هماهنگی صرافی فراز اعتماد که شرکت زیر مجموعه پست بانک می باشد و بانک کشاورزی به مقصد میربیزینس بانک روسیه که کارگزار بانک ملی در کشور روسیه بود ارسال تا میربیزینس بانک روسیه به سیتی بانک لندن حواله نماید شرکت نسبت به تعهد خود اقدام نموده ولی به دلیل اینکه در فرم درخواست ،  حواله خرید قطعات هواپیما توسط ذی نفع حواله ذکر شده بود لذا به دلیل تحریم‌های ظالمانه مبلغ درخواست حواله توسط بانک لندنی بلوکه گردیده و بانک مذکور تاکنون از کارسازی حواله مذکور خودداری نموده است در این خصوص شرکت هواپیمایی اقدام به طرح دعوی حقوقی علیه صرافی فراز اعتماد و بانک کشاورزی نزد شعبه ۲۸ نمود دادگاه عمومی تهران پرونده را به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع و کارشناس رسمی تقصیری را متوجه صرافی فراز اعتماد به علت اطلاع از وضعیت تحریمی ندید ولی هواپیمایی نفت و بانک کشاورزی پرونده را به هیئت کارشناسان سه نفره ارجاع می‌دهند و کارشناسان مسئول اشاراتی به قصور صرافی فراز اعتماد داشتند که متعاقباً با اعتراض این صرافی مقرر گردید موضوع به هیئت کارشناسی ۵ نفره ارجاع شود اما تا به حال از نتیجه این پرونده اطلاعی در دست نیست.

 

یک بی احتیاطی ساده در یک حواله باعث خلق زیان شد که هنوز از بازگشت آن مبالغ به کشور خبری نیست سؤال اینجاست که آیا با این دعواهای حقوقی ضرر و زیان ایجاد شده جبران می گردد؟

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار