دفاع واعظی از عملکرد روحانی در ریاست ستاد ملی کرونا

رییس دفتر رییس‌جمهور سابق به انتشار گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره مدیریت کرونا و طرح مطالبی در خصوص عملکرد ستاد ملی مبارزه با کرونا و شخص رییس‌جمهور سابق، واکنش نشان داد.

به گزارش رصد روز، محمود واعظی در واکنش به گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره مدیریت کرونا با رد روح حاکم بر گزارش این کمیسیون اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کرونا در کشور، به پیشنهاد شواریعالی امنیت ملی و تایید مقام معظم رهبری، ستاد فراقوه‌ای مبارزه با کرونا متشکل از قوای سه گانه و نهادهای نظامی و امنیتی کشور تشکیل و باز به تصویب شورای عالی امنیت ملی و تایید رهبر انقلاب اسلامی، مصوبات این شورا همسنگ مصوبات شورای عالی امنیت ملی قلمداد شد.

این عضو سابق ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: بنابراین تمام سیاست‌گذاری‌ها در زمینه کرونا در کشور به هیچ عنوان قابل انتساب به شخص رییس‌جمهور سابق نیست و این سیاست‌گذاری‌ها کارنامه همه اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا به شمار می‌آید.

واعظی در عین حال فرایند تصمیم‌سازی در ستاد ملی کرونا را نظر اکثریت  دانست و تاکید کرد: مبنای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، پیشنهادات دستگاه‌های مختلف دخیل در امر کرونا و سازوکار تصمیم‌سازی در آن همواره بر اساس تصویب اکثریت  بوده است. این یعنی تصویب یک مصوبه در ستاد به معنای موافقت همه اعضا بوده و به همین دلیل انتساب برخی تصمیمات به شخص دکتر روحانی یا وزیر بهداشت یا هر فرد دیگری در ساختار ستاد ملی مبارزه با کرونا صحیح نیست.

وی افزود: بنابراین ادعای تصمیم‌گیری شخصی رییس‌جمهور یا هر مرجع یا نهاد دیگری در این زمینه به کلی عاری از صحت است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط