دفن ۲۳۴ بیمار مبتلا به کرونا طی دو روز گذشته در بهشت‌زهرا(س)/ احتمال برپایی دوباره بیمارستان‌های موقت

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از دفن ۲۳۴ نفر طی دو روز گذشته در بهشت زهرا(س) به دلیل ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: احتمالا بیمارستان‌های موقت، دوباره در پایتخت فعال می‌شود.

به گزارش رصد روز ، ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ، درباره وضعیت کرونا در پایتخت و اقدامات مدیریت شهری جهت مقابله و پیشگیری از این بیماری، اظهار داشت: تصمیمات کلان بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است و شهرداری نمی‌تواند در این راستا تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: ضدعفونی مکان‌های مختلف در سطح شهر از جمله اقداماتی است که شهرداری انجام داده و مدیریت شهری از هیچ اقدامی جهت مقابله با کرونا دریغ نمی‌کند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: نظرات کمیسیون سلامت شورای شهر به ستاد ملی مقابله با کرونا منتقل شده است و به صورت مداوم با علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران در ارتباط هستیم تا مسائلی که نیاز است جهت پیشگیری از کرونا در سطح شهر انجام گیرد مدنظر قرار دهند.

خداکرمی با بیان اینکه متأسفانه برخی مسؤولین در ستاد کرونا حالت کرختی نسبت به موضوع ویروس کووید ـ ۱۹ پیدا کرده‌اند، گفت:‌این کرختی سبب شده که تنها در لحظه جهت مقابله با کرونا تصمیم‌گیری شود در حالی که باید به فکر روزهای آینده نیز بود.

وی بیان داشت: اینکه موضوع کرونا در تهران مدیریت شود بر عهده شهرداری نیست تصمیم‌گیر نهایی و اصلی در این زمینه ستاد کرونا است ما در حوزه شهری نگرانی در مورد مراسم عید قربان و وضعیت کشتارگاه‌های سیار داشتیم بنابر این تصمیم گرفته شد که کشتارگاه‌های سیار امسال فعالیت‌شان در عید قربان لغو شود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اینکه بازار و کسب و کارها را تعطیل کنیم یا ممنوعیت تردد در مکان‌های اجتماعی باشد بر عهده شهرداری نیست ولی رعایت پروتکل‌های ابلاغی به شدت مورد توجه مدیریت شهری است.

خداکرمی اعلام کرد: روز گذشته ۱۱۶ نفر و روز قبل از آن ۱۱۸ نفر در بهشت‌زهرا (س) تهران به دلیل کرونا دفن شده‌اند که این آمار بسیار زیاد است و تقریباً آمار مشابه هفته اول فروردین بوده است. همچنین همه تخت‌های مراقبت‌های ویژه در پایتخت ظرفیت تکمیل دارد و اگر مردم مواظب خودشان نباشند، دیگر جایی برای بستری نیست.

وی اعلام کرد: ممکن است در صورت ادامه افزایش مبتلایان به کرونا بیمارستان‌های موقت را در مکان‌هایی دوباره فعال کنیم که این خبر خوبی نیست.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که بیمارستان‌های موقت در پیک اول چقدر مورد استفاده قرار گرفت، گفت:‌این بیمارستان‌ها که بسیاری از آنها متعلق به ارتش و سپاه بود در پیک اول کرونا مورد استفاده قرار گرفت ولی بعد از اینکه همه گمان می‌کردند کرونا فروکش کرده و وضعیت به حالت عادی بازگشته است این بیمارستان‌ها دیگر مورد استفاده قرار نگرفت.

خداکرمی اعلام کرد: کادر درمان هم در حال حاضر با یک جنگ فرسایشی مواجهند و یک تنه طی ۵ ماه اخیر مقابل کرونا ایستاده‌اند و ما نگران هستیم که تاب و توان کادر درمان نیز به اتمام برسد. روز گذشته طی صحبت با مسؤولین یکی از مراکز درمانی تهران متوجه شدم که هر دو متخصص ریه در یک مرکز درمانی مبتلا به کرونا شده‌اند و این مسأله نشان می‌دهد که باید اقدامی عاجل جهت مقابله با کرونا انجام شود.

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار