دولت از افزایش قیمت ارز نفع می برد

وقتی دولت با کسری بودجه روبرو می‌شود ارز بالا می رود خدابخشی در خصوص سوال از رئیس جمهور خبرنگار رصد روز گفت: که این موضوع هیچ تاثیری بر معیشت مردم ندارد زیرا که ما این تجربه در مجلس گذشته داشته ایم.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، وضعیت اقتصادی همچنان با چالش‌های اساسی روبروست عدم توازن در گردش نقدینگی و تورم حاصل در بخش های اساسی زندگی مردم سبب شده تا هیچ کدام از راهکارهای اقتصادی دولت تا این لحظه نتواند گرهی از مشکلات مردم را باز کند بالا رفتن قیمت ارز ، مسکن ، خودرو مشکلات بسیاری را به وجود آورده. مجلس طرح سوال از رئیس جمهور و یا استیضاح رئیس جمهور را کلید زده اما باید دید که همه این راهکارها خواهد توانست چاره ای برای مشکلات مردم باشد یا خیر؟ در این زمینه خدابخشی نماینده مردم الیگودرز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه  مجلس به خبرنگار رصد روز گفت: اینکه مردم تحت فشار هستند هیچ شک و شبهه ‌ای در آن نیست. ما با مردم در ارتباط هستیم از نزدیک و مسائل آنان آشناییم و می دانیم که مردم به سختی زندگی می‌کنند درصد زیادی از مردم در حوزه انتخابی بنده در فقر و فلاکت به سر می‌برند اما فشارهایی که به مردم وارد است عملکرد دولت مربوط می‌شود که یکی از مهمترین دلایل آن عدم مدیریت بهینه‌ ی نقدینگی است که مشکلات فراوانی را به بار آورده.

خدابخشی ادامه داد دولت سیاست گذاری درستی در توزیع نقدینگی ندارد واحدهای تولیدی به خاطر نبود سرمایه در گردش و نبود نقدینگی با مشکل روبرو و نیمه تعطیل هستند پروژه های برنامه و بودجه در شرایطی با کمبود نقدینگی مواجه هستند که این موضوع در بازارهای خودرو ، مسکن و ارز تزریق شده و باعث ایجاد تورم در این بخشها شده.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: افزایش قیمت در این بخشها باعث فشار مضاعف شده. حداقل یک سوم هزینه زندگی مردم مربوط به مسکن می‌شود دولت نمی‌تواند با مشوق‌هایی نقدینگی را به جاهایی هدایت کند که مردم نیاز دارند.

خدابخشی اضافه کرد: ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه های عمرانی نیمه تمام داریم که به خاطر نبود این موضوع روی زمین است این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت از بالا رفتن قیمت ارز نفع می برد وقتی دولت با کسری بودجه روبرو می‌شود ارز بالا می رود خدابخشی در خصوص سوال از رئیس جمهور خبرنگار رصد روز گفت: که این موضوع هیچ تاثیری بر معیشت مردم ندارد زیرا که ما این تجربه در مجلس گذشته داشته ایم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه  مجلس در خصوص راهکار عملی کمیسیون برنامه و بودجه در این زمینه‌ها گفت ریشه تمام مشکلات کشور به ضعف نظام برنامه‌ریزی مربوط می‌شود وقتی که این موضوع دارای آسیب است کاری نمی‌توان انجام داد ما باید بر اساس آمار قابل اتکا و شاخص ها اقدام کنیم در حالی که جامعه آماری ما بسیار ناقص است.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار