دولت اوکراین واردات از روسیه را ممنوع کرد

دولت اوکراین هر گونه واردات از روسیه را که تا پیش از درگیری نظامی یکی از اصلی‌ترین شرکای تجاری کی‌یف محسوب می‌شد را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش رصد روز، دولت اوکراین هر گونه واردات از روسیه را که تا پیش از درگیری نظامی یکی از اصلی‌ترین شرکای تجاری کی‌یف محسوب می‌شد را ممنوع اعلام کرد.

 دولت اوکراین واردات تمام کالاها از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ ممنوع اعلام کرد. تا پیش از درگیری نظامی، روسیه یکی از اصلی‌ترین شرکای تجاری اوکراین به شمار می‌رفت و سالانه ۶ میلیارد دلار با این کشور تجارت می‌کرد. کی یف فقط به ممنوع کردن واردات از روسیه بسنده نکرده و از دیگر کشورها خواسته تا رویکرد مشابهی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستور کار قرار دهند و تحریم‌های اقتصادی سخت‌تری را‌‌‌‌‌‌‌‌ علیه مسکو در پیش گیرند.

یولیا اسویریدینکو، وزیر اقتصاد اوکراین در صفحه توئیترش نوشت: امروز ما رسما لغو تجارت با روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام می‌کنیم. از این به بعد هیچ کالایی از فدراسیون روسیه اجازه ورود به قلمرو اوکراین را‌‌‌‌‌‌‌‌ نخواهد داشت.

البته باید گفت: از زمان درگیری نظامی روسیه با اوکراین در روز ۲۴ فوریه عملا تبادل کالا و خدمات بین این دو کشور متوقف شده اما این اعلام دولت اوکراین توقف واردات را‌‌‌‌‌‌‌‌ به نوعی به قانون تبدیل کرده است.

وزیر اقتصاد اوکراین می‌گوید: این اقدام باعث می‌شود که منابع روسیه برای تامین هزینه‌های جنگ کاهش یابد.

اسویریدینکو، گفت: چنین اقدامی از سوی اوکراین می‌تواند الگویی برای شرکای غربی ما باشد و آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌ بر آن دارد تا تحریم‌های قوی‌تری علیه روسیه اعمال کنند که از جمله آن می‌تواند تحریم نفت و گاز و منزوی کردن تمام بانک‌های روسی باشد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار